Polisen borde ha mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"ställer upp helt gratis idellt". *hihi*
Ska polisen använda Mac? Ja du... det är så många som skulle vinna på att använda Mac.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 08:29

I Mac-datorer finns "Finder" som är något av det finaste som utarbetats av människor.
I Windows-datorer finns plagiatet "Utforskaren" som ligger ljusår efter i användbarhet.

nästan så man blir lite tårögd
'
/Tangen

• Medlem
  • 2005-09-02 10:02

*skrattar gott* "Vi kan inte ta emot ditt mail för då kan vi får virus". *fniss* Dags för lite utbildning inom poliskåren kanske...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 11:07

i viss mån fattar jag deras problem, eftersom dom MÅSTE diareföra alla dokument som kommer in.
det vore verklgen dags för dom att skapa en plattform att arbeta från som är digital, skanna in alla fax etc.

För ett antal år sedan skapade jag och några kollegor - "det papperslösa" kontoret som bestod i att alla dokument skannades in och ingenting sparades på papper, fungerar fortfarande idag, alla brev, alla faxar alla dokument skannades in och bidde pdf:er, otroligt smidigt och då var det inte lika billigt med dessa lösningar, jag tror att dom betalade totalt 3.000.000 spänn för ett kontor med ca 40 anställda - å andra sidan fungerar det fortfarande.

/Tangen

1
Bevaka tråden