Slippa fylla både dator och Ipod med samma musik

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-01 21:32

Går det inte att lyssna på ljudet som kommer in via Line in på powerbooken?

Mitt problem i grunden ligger i att jag ska ut och resa i höst med en PB 12" med 60Gb HD
och 40Gb Ipod varav 20Gb är fyllt av musik.

Jag har ingen lust att även fylla 20Gb av min PB-HD så jag försöker hitta en lösning där jag bara kan ha musiken på Ipoden.

Min sista uväg var att köra en kabel mellan line out på Ipod-docken till line in på PB'n men det funkade ju inte heller.

Hade Apple varit smarta hade man kunnat lyssna på musiken på ipoden via FW-kabeln. kanske tom kunnat se den och styra den från Itunes.

och du kan inte lyssna på musiken på iPoden därför att..?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-01 21:42

Varför ta omvägen via datorn? Du kan ju koppla dina hörlurar/högtalare/förstärkare direkt till iPodens docka?

Eller är det PowerBookens inbyggda högtalare du vill spela i? Isf finns det enkla programmet LineIn, som sätter på medhörning för specifierad ljudingång. Dvs du kan välja att du vill höra Line-in-ljudet genom de inbyggda högtalarna.

Det går att lyssna genom FW kabeln... stäng av automagisk uppdaterareing av din ipod och sen slipper du ha musiken på din dator. det är bhara att kasta ut den (Gör för allt i världen en ordentlig backup) om du skull råka tappa iPoden så är risken relativt stor att HD på den går sönder

• Oregistrerad
  • 2005-09-01 21:59
Ursprungligen av Kellogs:

Det går att lyssna genom FW kabeln... stäng av automagisk uppdaterareing av din ipod och sen slipper du ha musiken på din dator. det är bhara att kasta ut den (Gör för allt i världen en ordentlig backup) om du skull råka tappa iPoden så är risken relativt stor att HD på den går sönder

Var det så enkelt!!

Det löste ju alla mina problem, Tack!

Backup har jag på min förra PC kvar här i Sverige.

Testa innann du åker bara så att allt fungerar!

1
Bevaka tråden