Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV får inte in några kanaler?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-01 00:11

Hej min vän har införskaffat en imac 20tummar o vill använda den som tv, på apples förslag köpte han en EyeTV för marksänd digital TV (DTT). Den fungerar inte över huvudtaget, han får inte in en enda kanal.

Fungerar den här verkligen i det svenska digital nätet?. Jag har tittat runt lite o tror att en ATI all in wonder är ett bättre alternativ. Skall tilläggas att den skall anslutas till kabeltvnätet.

tacksam för svar!

Med kabeltv-anslutning ska man ju inte behöva en digitalbox, så EyeTV borde fungera utan vidare.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2005-09-01 02:25
Ursprungligen av patzy:

Hej min vän har införskaffat en imac 20tummar o vill använda den som tv, på apples förslag köpte han en EyeTV för marksänd digital TV (DTT). Den fungerar inte över huvudtaget, han får inte in en enda kanal.

Fungerar den här verkligen i det svenska digital nätet?. Jag har tittat runt lite o tror att en ATI all in wonder är ett bättre alternativ. Skall tilläggas att den skall anslutas till kabeltvnätet.

tacksam för svar!

Nej den fungerar inte i kabeltvnätet för detta har inte tillgång till marknätet.

Han fick emellertid med en lös antenn som bör fungerar. Skall han koppla EyeTvn till kabeltevenätet är det EyeTV 610 som gäller.

Kolla längst ner på denna sida för vilka EyeTvs som gäller till vad.

1
Bevaka tråden