Problem med att koppla ihop Powerbook med Förstärkare/Projektor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 19:10

Hejsan,

jag har ett litet problem. Jag vill koppla ihop min Powerbook 1.5 GHz 15" till en förstärkare och sen till en projektor, med en s-vhs kabel. Problemet är att jag i glad mac anda bara stoppar ena änden in i datorn och andra in i förstärkaren, och inget händer... Jaha tänker jag ich går in i systeminställningar och bildskärmar, och klickar på knappen "Sök bildskärmar"... ingen reaktion. kollar med min far om det är något med förstärkaren (han brukar kunna allt detta), och han säger att allt är som det ska och att allt har funkat annars.. så alltså frågar jag nu er vad jag ska göra för att lyckas få upp min datorskärm på projektorduken, med hjälp av min s-vhs kabel?

Tacksam för svar och hjälp.

mvh Sander

• Medlem
  • Nyköping
  • 2005-08-31 19:41

Jag brukar bara stänga locket på PB:n så att den går ned i viloläge. När jag öppnar locket igen så hittar den min projektor.

• Oregistrerad
  • 2005-08-31 19:43

när jag körde pc-laptop skulle man trycka fn+f8 (har jag för mig att det var, ingen aning om vad man kör för mac) för att aktivera extern bildenhet.
har ingen pb framför mig än, men leta efter fn-symboler på f-tangenterna och testa om någon av dem funkar.

tyvärr den enda "hjälpen" jag skulle kunna ge i detta läget.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-08-31 20:39

Provat att koppla den direkt till projektorn?

när jag kör projektor på min powerbook brukar alltid alt+f2 fungera, då slocknar skärmen o sen slår båda bilderna igång samtidigt...
o att förstärkaren inte fungerar är dock riktigt mystiskt, där måste det antingen handla om nåt så dumt som att mute är på eller att sladden är paj om allt "borde" funka då det inte kan finnas så många ställen det kan gå fel när det gäller ljudet....

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-08-31 22:29

Ja, PowerBooken måste ju ha kontakt med projektorn. Så förstärkaren måste i det fallet vara transparent ur PowerBookens synvinkel. Är den inte det kommer PowerBooken inte att känna av att den sitter en projektor i andra ändan av sladden.

1
Bevaka tråden