K750i nått att ha, eller?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-31 10:54

Nu sitter man här och funderar så stråna på huvet blir grå. Jag äger sedan ett och ett halvt år tillbaka, typ, en Nokia 6230. Jag är så oerhört nöjd med den nallen. Jag har stoppat i ett stort minneskort och använder den som musikmaskin på tåget. Jag lyssnar ofta på radion och ja den funkar så himla bra helt enkelt. Det ringer i headsettet och man hoppar enkelt till nästa låt utan att plocka fram telefonen.

Vad jag kommit på är dock att jag använder ju knappt aldrig iCal eller Adressboken på macen. Anledningen är förstås att dessa inte går att synca med 6230 på något bra sätt.

Nu till frågorna. Du som äger en K750i hur tycker du att den funkar? Men framförallt, vad stör du dig på?

Ja, vad är bra och dåligt med den helt enkelt? Tusan, kan man inte låna/hyra en K750i någon vecka någonstans så man hinner testa hur nallen passar i mitt liv med mina rutiner och krav? Hmm… en ny affärsidé månne?

KÖP! Syncar bra med iCal!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-31 11:09
Ursprungligen av sjovall:

KÖP! Syncar bra med iCal!

Tack, men så mycket visste jag redan. Jag var mer nyfiken på hur telefonen är att använda. Jag slantar inte upp så mycket stålar bara för att få iCal-synkning. Självklart ligger den funktionen i plusskålen men jag vill se lite vad som kan tänkas hamna i minusskålen också. Några svagheter måste den väll ha? Eller?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-31 11:22

minus:

Ny kontakt i botten så du kan inte anvnäda dina gamla SE tillbehör.

Samma sorts glapp o kontakten i botten så man får vicka den lite fram och tillbaka ibland när ljudet
försvinner i headsettet.

Går ej att skicka SMS via Bluetooth från OSX adressbok.

Kameraluckan öppnas varje gång jag stoppar ner telefonen i fickan och telefonen gör äver i kameraläge och drar mer ström.

Glöm inte att köra diskvertyget och reparera behörigheter.

Jag tycker bara det är en massa plus med telefonen:
Kameran - klart godkänd för att alltid ha med sig och ta snabba bilder av ens liv.
Radio
MP3-spelare - in med ett 512 Mb kort så slipper du köpa en Shuffle.
Fungerar utmärkt att ringa och sms med. Även mmsa.
Hela GUI:t har fått sig en rejäl uppryckning och jag tycker att det är väldigt effektivt för vad jag än ska göra.

Visst finns det minus... men det är klassiska SE minus...
Glapp i botten som molia nämner. Inte så mycket men det finns.
Ny kontakt nåja... hade inte så mycket SE tillbehör innan så.

Funkar bra med OS X också, allt utom att skicka SMS verkar det som.
Men det gör jag ändå aldrig då använder jag smsmac som widget.

Jag tycker det är super telefon, är helnöjd.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-31 16:22

Långsam autofokus. Långsam på att spara bilder i hög upplösning. Gryniga bilder även i bra ljus. Radions stereomottagning är ganska så till och från. Grafikfel i vissa animerade menyer och ikoner.

Men ljudet på MP3/ACC är det inget större fel på.

1
Bevaka tråden