Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 och WoW

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-08-30 15:25

har en helt ny iMac G5 där jag slängt i 1GB RAM och funderar på att gå ner och köpa world of warcraft men vill först veta om det går att spela med genom lidlig upplösning och kvalitet på grafiken eller om jag ska vänta tills jag får i 1GB till?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-30 15:33

Har du en kompis som köpt WoW så kan du få testa spelet i tio (?) dagar, om han har kvar sin test-kupong vill säga.

Det funkar alldeles utmärkt, jag har en kompis som kör det på en iMac 17" med 1 Gb ram.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-08-30 22:06

upp till bevis! har köpt det och ska nu installeras... hoppas bara att jag går till jobbet imorgon

  • Medlem
  • 2005-08-31 13:28

Jag har också en iMac G5 (första versionen) och jag tycker WoW fungerar utmärkt på den.

Det är så besvärligt att jobba när man bara vill hem och spela... argh!

WoW fungerar utmärkt så länge du har minst 1 GB Ram.

Det är några stycken i The Cult of Mac som spelar på iMac G5.

Hur Fungerar endgame instancerna?? Flyter det eller laggar??

Senast redigerat 2005-09-01 07:27

Jag har bara sett WoW på en första generations iMac G5, och det vill jag inte påstå vara något jag själv skulle vilja utsätta mig för. Det bör fungera något bättre på dagens iMacs. Toleransnivån för laggande spel är högst individuell, så det bästa är att ge rena fps istället för att säga hur bra eller dåligt man själv tycker att det går.

Jag kör med en 17" iMac G5 med 768 Mb ram. När det är som värst i Ogrimmar så är min FPS ca 4, annars så pendlar det mellan 20 - 35 fps, och det laggar inte.

lite lagg i IF/Ogrimmar med Radeon 9600 kortet. Men annars flyter spelet bra. FPS lär vara lägre i End Game instancerna. Men är högst spelbart.

Jag sitter på en PB 1,33 GHz, 1,25 GB ram, GF 5200 64 MB och då klagar jag inte på denna.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-09-02 17:34

har kört spelet lite nu. allt var inställ på low som standard men flyter på bra. kommer det göra skillnad när jag får en Gig till eller hänger allt på grafikkortet??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 17:51

Glöm inte att under Strömsparare slå på HÖGSTA processorhastighet, och inte (som default) Automatisk. Det gjorde stor skillnad för mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-03 12:40

Vart är det billigast och köpa WoW för mac? Det kostar 479 kr (+ frakt) via AppleStore med studentrabatt. Känns lite väl dyrt för ett fattig student.

Det kostar som billigast 350 kr för PC, vilket är surt. Fast PC-spelen är alltid billigare... suck!

  • Medlem
  • 2005-09-03 12:56
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Vart är det billigast och köpa WoW för mac? Det kostar 479 kr (+ frakt) via AppleStore med studentrabatt. Känns lite väl dyrt för ett fattig student.

Det kostar som billigast 350 kr för PC, vilket är surt. Fast PC-spelen är alltid billigare... suck!

Men WoW är ett av de få spelen som kommer till mac och pc på samma skiva! Du kan vad jag vet köpa det i vilken pc-butik som helst...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-03 13:17
Ursprungligen av Henke:

Men WoW är ett av de få spelen som kommer till mac och pc på samma skiva! Du kan vad jag vet köpa det i vilken pc-butik som helst...

Woot! Det var som f-n! Hur har jag missat det, alla min vänner som sitter med pc-versioner säger hela tiden: "ja, du får väl köpa en mac-version... och betala lite mer"

Näe nu blir det att inhandla Wow!

Tack Henke!

  • Medlem
  • 2005-09-03 14:20
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Woot! Det var som f-n! Hur har jag missat det, alla min vänner som sitter med pc-versioner säger hela tiden: "ja, du får väl köpa en mac-version... och betala lite mer"

Näe nu blir det att inhandla Wow!

Tack Henke!

Ingen orsak! Vad gör man inte för sina medmänniskor ;)..

Blizzard har släppt alla sina spel på dual skivor.
Alla macspelare borde avguda Blizzard.
Till och ett sådant stort och avancerat spel som WoW kom samtidigt med PC versionen.
Tänk om alla kunde jobba så. Jag tycker det visar på kompetens.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-04 18:20
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Blizzard har släppt alla sina spel på dual skivor.
Alla macspelare borde avguda Blizzard.
Till och ett sådant stort och avancerat spel som WoW kom samtidigt med PC versionen.
Tänk om alla kunde jobba så. Jag tycker det visar på kompetens.

Visste ni föresten att Apple Computer finns med under "Special thanks" i sluttexterna?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 16:38

Hm, tänkte vara snål igen och fråga... host host ...någon som vill dela med sig av en "10-dagars nyckel" till mig? Är som sagt en fattigstudent och har fått låna skivorna av en studentkompis.

Har inte pengar att köpa spelet förens csn-bidraget kommit...

Skicka PM i sådana fall!

Ett par saker som WOW gillar och får spelet att flyta bättre..

1. Massa Ram!
2. Snabb intern disk
3. Rätt portar öppna för kommunikation!

Happy Hunting!

Gajl of War Pact! (enda killen med Mac i guilden)

  • Medlem
  • 2005-09-04 18:09
Ursprungligen av screwpull:

Ett par saker som WOW gillar och får spelet att flyta bättre..

1. Massa Ram!
2. Snabb intern disk
3. Rätt portar öppna för kommunikation!

Happy Hunting!

Gajl of War Pact! (enda killen med Mac i guilden)

Angående 3:an där, är det några speciella portar man själv ska öppna eller görs det automatiskt?

Ursprungligen av Ziggy:

Angående 3:an där, är det några speciella portar man själv ska öppna eller görs det automatiskt?

Lite sent men du måste öppna portar själv!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-09-30 15:14

Har nu sammanlagt 2GB RAM i min iMac och måste säga att jag är mycket besviken.
Har sänkt alla reglage till botten och ställt ner upplösningen till 1024 och ändå går det inte bra.
Speciellt på Battlegrounds är det segt och spelet rasade samman 3 ggr under en och samma match igår när det blev lite förmycket på en gång. Undrar om jag någonsin kommer att få uppleva en fullskalig Raid i någon grotta eller liknande.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-09-09 20:06

På min iMac G5 har jag 1GB RAM och det går hyfsat fort men går det mycket snabbare om jag slänger i en gig till eller halkar grafikkortet efter?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-09-13 22:12

skulle kolla på WoW introt och upptäckte att hela datorn nästan stannade upp och laggade ner filmen till ca 20 frames och då menar jag inte fps utan att man ser 20 stillbilder. är det inte pinsamt på en sprillans ny dator ?

Senast redigerat 2005-09-17 15:08
  • Medlem
  • 2005-09-21 12:46

Vad har man för fps (medeltal) i spelet, bortsätt från ogrimer å dessa mer intensiva sektorer. Säg att man kör spelet på den nya iMac G5 20" med r9600 och 1.5Gb RAM. Det är väl inte så många macgamers som sitter med 512 i ram antar jag... Vore kul å testa wow på åvanstående maskin. Sitter vid en sån på jobbet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-09-23 16:17
Ursprungligen av twlgt:

Vad har man för fps (medeltal) i spelet, bortsätt från ogrimer å dessa mer intensiva sektorer. Säg att man kör spelet på den nya iMac G5 20" med r9600 och 1.5Gb RAM. Det är väl inte så många macgamers som sitter med 512 i ram antar jag... Vore kul å testa wow på åvanstående maskin. Sitter vid en sån på jobbet.

Har den nya iMacen 2Ghz fast 17'' med 1Gb RAM, drar du ner på allt som heter grafik går det hyfsat.. hyfsat men inte mer. Jag kan inte ens titta på introfilmen.

Ursprungligen av twlgt:

Säg att man kör spelet på den nya iMac G5 20" med r9600 och 1.5Gb RAM. Det är väl inte så många macgamers som sitter med 512 i ram antar jag... Vore kul å testa wow på åvanstående maskin. Sitter vid en sån på jobbet.

Jag kör faktist WoW med en iMac G5 17" (512 RAM). Det funkar bra, men det laggar nästan alltid vid AH (Auktionstället i Ironforge). Har kört Warsong Gulch utan några problem. Så det är inga problem direkt med 512 i RAM, nu är jag iof bara lvl 25, så det kanske finns instancer framöver som krånglar...

För att WoW ska flyta perfekt på alla punkter kräver det en rätt saftigt maskin.
Spelet i sig fungerar mycket bra på en sådan maskin som du har på jobbet.

Bevaka tråden