Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tv i datorn?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 15:23

Jag vet inte om det här är riktigt rätt forum, men i alla fall...

Vad finns det för möjligheter att ta emot tv-sändningar i datorn (analogt och/eller digitalt)? Jag tänker inte först och främst genom bredband, utan att få min dator att också fungera som tv-mottagare i sig.

Har en Mac OS X.

Ett sätt är ju Elgatos EyeTV. Finns både analog och digital (med möjlighet till Boxerabonnemang eller satellitabonnemang) mottagare. Har inte prövat själv men funderar på det. Har läst många som har goda erfarenheter. De ger ju dessutom möjlighet att spela in, timeshifta m m programmen. Själv funderar jag på att koppla datorn till en plattskärm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-31 03:41

Ah, tackar! Det där är exakt vad jag behöver.

Ursprungligen av Zooigor:

Ett sätt är ju Elgatos EyeTV. Finns både analog och digital (med möjlighet till Boxerabonnemang eller satellitabonnemang) mottagare. Har inte prövat själv men funderar på det. Har läst många som har goda erfarenheter. De ger ju dessutom möjlighet att spela in, timeshifta m m programmen. Själv funderar jag på att koppla datorn till en plattskärm.

  • Medlem
  • 2005-08-31 13:31

Denna tycker jag verkar bra och fungerar definivt med Mac, http://www.ati.com/buy/promotions/elgato.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 15:37

Den är asballa USB-prylen kanske funkar till Mac också?

1
Bevaka tråden