Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LCD/TV för vardagsrummet

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på ny LCD-tv till vardagsrummet och har tittat på Philips, Samsung, JVC...; ja det vanliga gänget. Men: jag har ju redan digital-TV mottagare och hemmabioanläggning med högtalare. Så varför egentligen lägga pengar på inbyggd tuner (analog) och högtalare som ändå antagligen låter blä. Jag har också tänkt koppla in dator (MacMini).
Är det någon som vet någon/några bra skärmar på ca 32" som funkar bra för filmvisning? Apples 30" vore ju läcker, men är dyr och kräver väl särskilt grafikkort. Upplösningen behöver ju heller inte vara så hög ens för HDTV.

LCD-tv duger som extra-tv, inte mer, tycker jag. Inte ens de dyraste modellerna har duglig svärta än. Men jag kan rekommendera Sagems nya LCD-modell, väldigt mycket för pengarna, självklart HDTV-klar, många ingångar och dessutom snygg.
Mest av allt rekommenderar jag projektor i vardagsrummet. En AE700 är BILLIGARE än bra LCD-tv-apparater i dag och ger inte bara 100" bild utan dessutom långt BÄTTRE bild, inkl bättre svärta.

1
Bevaka tråden