Vad behövs till en iSight?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-08-26 13:13

Jag undrar som rubriken säger! En Mac med firewire port och iChatAV är självklart, men krävs det också ett .Mac konto? Det måste väl gå att använda den till andra program, typ Adium, MSN mm?
Kan man använda den till något annat än video-konversationer (film mm)?

/Jonas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 13:19

Om du har Delicious Library kan du använda kameran till att läsa streckkoden på din film eller bok, så hittar den den på internet och lägger in den! Funkar iofs med alla webbkameror...

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-08-26 13:39
Ursprungligen av hicke:

Om du har Delicious Library kan du använda kameran till att läsa streckkoden på din film eller bok, så hittar den den på internet och lägger in den! Funkar iofs med alla webbkameror...

Fast å andra sidan så fungerar inte Delicious med vanliga svenska DVD'er eller böcker.... Hade den gjort det så hade jag köpt DL på stört.

Jag fick inte iSight att fungera med den MSN-versionen som jag hade installerat då jag köpte kameran, men nu har det ju kommit en ny verison av MSN som kanske fungerar bättre. Måste prova när jag kommer hem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 13:49
Ursprungligen av matseng:

Fast å andra sidan så fungerar inte Delicious med vanliga svenska DVD'er eller böcker.... Hade den gjort det så hade jag köpt DL på stört.

OT:
ok. Jag som köper mina filmer på swedisc.com (enbart reg1) och läser uteslutande amerikansk, tysk och engelsk litteratur har faktiskt inte ens märkt det!! Bra att veta dock. För mig är DL vansinnigt nödvändigt.

Du kan använda den för att spela in film via tex QuickTime-spelaren (kräver QuickTime pro) eller iMovie. För att använda iChat så räcker det med ett AIM-konto (www.aim.com).

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-26 14:19

.mac-konto behövs men man kan behålla iChat-"id" även utan att behålla .mac-kontot efter 60 dagars test:
www.apple.com/1/ichat.html
Även AIM funkar.

Även ICQ räknas som AIM, och funkar således i iChat, om man nu råkar ha ett gammalt sådant liggandes.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-08-26 15:50

Oki, tack för svaren. Jag har en ytterligare fråga gällande iSight'en.
Försäljaren visade mig två modeller, REV2 & REV3. Den enda skillnaden var att den äldre hade ett annat stöd (fot), stämmer det? Det skillde 10£ i pris, och dom pengarna kan man köpa öl för.

/J

Om den äldra modellens fot passar din skärm så köp den. Firmware i kameran kan du uppdatera ifall det skulle behövas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-03 10:48

Hej!

iSight funkar igentligen bara till iChat... De vanliga populära chat program har ännu inte stöd för iSight, detta inkluderar då även MSN.

Dock finns det en java baserad chat klient som stödjer MSN protokollet.

Mercury heter det och fungerar faktiskt riktigt bra. Själv gick jag och köpte en iSight utan att ha kollat upp det här tidigare... :/

/jaf

1
Bevaka tråden