Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mp3-spelaren dog!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Besökte en kompis på hennes jobb i veckan, och nu efter man har värvt henne till den underbara macvärlden, så är hon aldrig utan sin iBook på jobbet.
Under ett tillfälle under besöket så hade hon kopplat in sin mp3spelare (JOS MP-100)
till en av usb-portarna på iBooken. Givetvis skulle jag fula mig och retas lite, så jag tog tag i mp3spelaren och drog ut den.. Ojoj oj, det skulle jag inte ha gjort.
För efter jag hade ryckt ut den, stod det "NO FILES" då man slog igång den.
Inga filer syntes på den från datorn och det gick inte heller att dra in nya till spelaren.
Sedan gjorde jag misstag nr 2. Jag lyckades att formatera spelaren i OS 9 format med skivverktyg på hennes iBook. Det förvärrade hela situationen så pass mycke att den inte ens dyker upp på skrivbordet längre.
Det enda sättet jag hittar den är då jag kopplar in den i min PC, men jag kommer inte in på den och den går inte att formatera.
Är jag körd nu eller finns det något jag kan testa?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-26 00:00
Ursprungligen av kjellan:

Är jag körd nu eller finns det något jag kan testa?

Har du följt instruktionerna för återställning och formatering som finns att ladda ned från jens of swedens hemsida under support?

För övrigt, den som klampar in på mitt jobb och rycker ut något ur min dator tvingas äta härsket illerflott med ätpinnar.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-26 17:02

Bara att starta Virtual PC och uppdatera firmwaren sen ska den funka som vanligt, funkade för mig när något liknande hände mig

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-26 17:22

Formatera den i MS-DOS format med Skivverktyg bara så ska det fungera...

1
Bevaka tråden