Köpa Mac i Frankrike/Paris - erfarenheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-25 11:02

Hej

Bosatt i Frankrike sedan fyra ar skall det nu bli dags for en forsta Mac.

Ar det nagon har som har nagon erfarenhet av Mac kop har nere.

Skall slutligen sla till pa en 12" IBook, 80 GB HD, 512 RAM samt maxa ramen pa annat hall som jag sett att alla verkar gora har pa forumet.

De erbjuder ett "Intl English Keyboard samt OS" , nagon som testat??
Kan dock inte vara varre an det franska som jag fortfarande inte vant mig vid...

Alla erfarenheter ar varmt valkomna.

Tack pa forhand.

jens

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-25 11:54

Hej!
Vi har köpt på CLG (avenue de la Grande Armée) och det var helt OK. Bra när man vill ställa frågor.
Men framför allt är vi supernöjda med att köpa direkt från Apple Store. Har köpt mest därifrån för det funkar så bra. Man kan nog inte få det snabbare nån annanstans, finns alltid i lager och direkt till dörren! (beställde en iSight igår och den kommer förmodligen idag!) Leveransfritt från 100 euro.
Lycka till!

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-25 17:01

Bonnie, tack for ditt svar

Apple Store ar sjalvklart det naturliga valet.
Har dock 12% rabatt via jobbet om jag koper pa BHV (rue Rivoli) sa jag ar ratt sugen pa att handla dar.

Har du intl English tangentbordet/OS eller français??

mvh

Ursprungligen av jensoberg:

De erbjuder ett "Intl English Keyboard samt OS" , nagon som testat??
Kan dock inte vara varre an det franska som jag fortfarande inte vant mig vid...

Det är absolut inget problem med engelskt tangentbord och os, har det själv på min 12' powerbook. Du kan ställa in språk till svenska så har du åäö etc på samma plats som på ett svenskt. Kollar man mycket på tangentbordet när man skriver så kan det vara lite frustrerande med det är att ? + och - inte är på samma plats som det står på tangenterna, men jag har iallafall vant mig efter ett par veckor. Det går även att sätta dit klisterlappar

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-25 19:54

Jag har en eMac, alltså separat tangentbord och skaffade efter ett tag svenskt sådant till den (lite lyxigt för jag vande mig rätt så bra vid det franska).
Så då blev det ett över, det använder sonen till iBooken, han kopplar in extra tangentbord och mus när den används hemma.

Trevligt med 12% rabatt!

Hoppas du blir nöjd med din iBook (alldeles säkert)!!

1
Bevaka tråden