Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes; Billigt skyddsfodral för PowerBooken?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-23 15:51

Skulle vilja ha ett sånt där skyddsfodral så powerbooken tåler lite fler stötar när den transporteras. Såg ett idag på inLife, men den kostade 400 spänn. Känns som alldeles för mycket för en bit tyg. Hittade även en massa trådar om det här, men alla tips var i samma prisklass.

Ingen som har hittat något lämplt fodral som inte ens behöver vara specialdesignad för powerbook sålänge den passar någerlundra bra? 100-200 vore ett bra pris. Annars vore ju "PowerSleevz case for PowerBook G4 12"" från macoteket ett bra alternativ för 250 spänn, men av beskrivningen låter den väldigt tunn, kan den verkligen skydda mot stötar?

Om det inte finns nåt annat alternativ får jag göra ett av ett gammal liggunderlägg och tejp, ett tips jag såg i nån gammal tråd härifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-23 16:11

Å andra sidan.. 400 för att skydda sin bästa vän i hela vida världen är inte så farligt..

Jag har en powersleeve och är mycket nöjd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-23 16:17

köp ett trepack örngott, och trä dom på varandra

/Tangen

Tunnaste liggunderlaget, kontaktlim, markisväv, en bra symaskin och ett envist sinnelag brukar fungera.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-23 17:03

Den här kör jag med i ryggsäcken, materialet kostade 10kr på dollarstore
Två ihopsydda stolsdynor, funkar bra om man är snål.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 19:12

Inte illa, imponerande sykunskaper

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-21 19:16

Har man råd att köpa en burk för ca 20.000 så borde man har råd att köpa ett fodral för några hundra också. Fast då kanske degen är slut.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-02-22 10:02

Tucano second skin. Finfina grejer.

Jag tycker att Tucano second skin är utmärkt och den kostar bara 250-300 Kr.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 14:37

Siba i Lund säljer/rea Targa skin just nu för 12" och 15" - 129:- resp. 149:- Inte så snygga - svart med en beige eller blå rand - men helt dugliga.

Jag fick en Crumpler skin med min beg. 15" PB så jag klarar mig - ska spara till en Crumpler till dotterns 12" iBook

1
Bevaka tråden