Ny PowerBook levererad med "fel" tangentbord!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-22 23:43

Nu blir jag lite arg..

fick idag min spliter nya PB 12".. och vad ser jag, ju tysk "jävla" tangentbord samt att tangebordet är skev, sne och bucklig.. det värsta är att jag han installera alla program och allt annat innan jag upptäckte alla dessa fel.

vad ska jag göra? ska jag skicka tillbaka den och radera allt, eller kan jag bara gå förbi någon apple återförsäljare som kan fixa detta utan problem, apple får ju betala hela kalaset..

hjälp!

mvh
D

Jag har förtydligat rubriken. Läs mer här:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

och flyttat den till AppleStore

• Medlem
  • 2005-08-22 23:53

nu är det inte bara tangentbord som e fel.. laddaren dog nyss, den e så varm så jag kan inte ta tag i den utan handskydd..

vad har hänt med Apple? skitföretag nu för tiden, bryr sig bara om iPod.. fy fan!

Nog finns det skäl att kritisera Apple, men i just det här fallet har någon enskild person klantat sig rejält, uppenbarligen langat ner en returnerad maskin i en hög med "nyskick, sälj" fast den var skadad, och dessutom varit klantig nog att langa den i Sverige-hög när den var tysk. Men det räcker ju med att en person klantar sig för att det ska gå så.

Jag tycker du ska kräva en ny maskin rakt av. Det låter som en felleverans, som att beställa ett paket mjölk och få ett halvt urdrucket paket fil.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-23 08:47

Tala gärna lugnt och sansat med personalen på Applestore och förklara du skall ha en ny _snarast_ samt att du vill ha kompensation för detta. Leverans med TNT Express och något lull-lull till (en Mighty Mouse-kanske?) kan du nog försöka med tror jag.

• Medlem
  • 2005-08-23 10:29

nu löste det sig.. tack för hjälpen.

Ska få en ny PB imorgon med iPod Shuffle 512mb

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-23 10:36
Ursprungligen av danko:

nu löste det sig.. tack för hjälpen.

Ska få en ny PB imorgon med iPod Shuffle 512mb

Nu är inte Apple ett skitföretag längre, som bara bryr sig om iPod, eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-23 10:48
Ursprungligen av Solid:

Nu är inte Apple ett skitföretag längre, som bara bryr sig om iPod, eller?

varför tror du han får en iPod..?

• Oregistrerad
  • 2005-08-23 11:05
Ursprungligen av hicke:

varför tror du han får en iPod..?

För att han sa det?

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 11:45
Ursprungligen av Doktor G:

För att han sa det?

Läs om, läs rätt.