Kan man köpa internationellt på eBay?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-21 23:49

Jag försöker köpa en fjärr till min ipod på ebay men varje gång jag ska buda får jag ett meddelande där de säger att systemet inte kan göra det jag vill. Det kan vara tillfälligt eller ogenomförbart.

"Systemet du försöker få åtkomst till är för närvarande otillgängligt eller kunde inte ta emot din begäran. Gå tillbaka och försök på nytt eller välj ett av alternativen nedan."

Ska det inte gå att göra detta?

Jag har ingen erfarenhet av att köpa på ebay (är regisstrerad men aldrig vunnit) och jag kan ha missuppfattat din fröga men som jag har fattat det så ska det gå. Har en morbror som köper smurfer och serier på ebay, mest från frankrige och tyskland. Men säljaren kan avgöra om den vill sälja internationellt eller inte.

Jag har köpt globalt på eBay, klart det går så länge säljaren är villig att skicka saken till Sverige.

• Oregistrerad
  • 2005-08-26 00:05

Besök ebay.se och välj "sökt objekt globalt" (eller vad det nu heter) så får du enbart fram objekt som kan skickas till Sverige

Det funkar utmärkt att handla via eBay från staterna. Tänk dock på att tullverket kan lägga på en massa otäcka avgifter. Ofta slipper man dock dem om avsändaren skriver att paketet innehåller "gift", (inte skadliga ämnen, utan engelskans ord för gåvor. ).

/M

• Oregistrerad
  • 2005-08-26 00:20

Att söka på enbart de som angett att de skickar internationellt räcker inte. Väldigt många som skriver enbart inom eget land skickar utomlands om man frågar. Tror att grundinställningen i formuläret är inland och de flesta ändrar inte detta.

1
Bevaka tråden