Bra/billig extern DVD-brännare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag funderar på att köpa en extern dvd brännare och jag undrar om ni har några tips (inte så dyr, datorn tog mången peng..) på bra externa dvd.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-08-22 01:58

Jag rekommenderar att du köper en sådan här adapter och billigast bästa DVD brännaren te.x NEC ND-3520 med PatchBurn funkar de flesta brännare bra.

Ursprungligen av Kentor:

Jag rekommenderar att du köper en sådan här adapter och billigast bästa DVD brännaren te.x NEC ND-3520 med PatchBurn funkar de flesta brännare bra.

En sådan pryl borde göra det busenkelt att bygga in en mini i en PM 6100-låda som man gjort
här. Inget behov att öppna burken för att ta ut hårddisken - bara att koppla in HD och DVD. Enda nackdelen är väl att köra via USB2 istället för direkt via den interna IDE-kopplingen. Jag skall nog spara min gamla 6100:a ett tag till - det ryktas ju om en mac mini G5...

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-10-07 00:53
Ursprungligen av Kentor:

En sån skulle jag vilja ha med firewire...!?

jag med!!

ND-3520A för iMac G5, adapter behövs?

Såg ett inlägg av signaturen Kentor där det stod om en adapter (i samband med att ansluta en extern dvd-brännare till iMac), men länken fungerar inte, så jag undrar om någon vet vad det är för adapter. Jag har en iMac utan Superdrive och en brännare, Nec 3520A, som jag vill ansluta (men jag har inga kablar till den). I Kentors inlägg nämndes också programmet Patchburn (som jag hämtat). Tacksam för tips och råd!

• Medlem
  • Oslo
  • 2006-08-17 12:08

Det är en sådan här som jag hade länkat till tidigare. Funkar mycket bra även för MacOS även om det inte står just på denna återförsäljares sida. Hittade den ännu billigare här.

1
Bevaka tråden