Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express inställningar borta från Systeminställningarna!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-21 19:32

Gjorde precis en automatisk uppdatering av Airport drivrutin via den automatiska programuppdateringen (Airport programvara 4.2), vilket jag trodde jag behövde till mitt Airport Express. Efter att datorn startades om försvann Airport (stod det kanske Express efter?) som alternativ bland Systeminställningarna.

Vad är det som hänt? Hur kommer jag nu åt inställningarna för nätverksnamn, lösenord och inställningar för AirTunes?

Nätverket fungerar i övrigt helt smärtfritt, även utan inställningarna... Kommer åt inställningarna via assistenten som ligger i program-mappen, men jag har för mig att jag hade ett alternativ i Systeminställningarna. Eller har jag fel?

Kanske det här är relaterat till att jag är helt grön på Mac (Powerbook 17 sedan Maj, tjohoo!)...

Har någon något förslag? Tacksam för all hjälp som vanligt...

Program->Verktygsprogram->Airport Administratörsverktyg

Är du säker på att det låg i Systeminställningar förut? Har själv aldrig haft Airport-inställningar där.

/edit: När jag läser om ditt inlägg ser jag att du redan skrivit att du inte är säker Så jag omformulerar mig: nej, du minns nog fel, inställningarna för Airport-enheterna ligger inte i systeminställningar.

1
Bevaka tråden