Missljud från gångjärnen!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-20 16:20

Hej!

Jag har precis fått ett väldigt litet men hemskt irriterande problem.
Nyss råkade en person vika min iBookskärm lite för långt (dvs. mer än vad motståndet som finns i gångjärnen tillåter) och efter detta knarrar skärmen ganska högt (ett sorts klickljud).
Den knarrar även när man inte fäller upp och ner den utan även när man bara flyttar datorn 3 cm hit och dit. Datorn har varit helt perfekt, inget knarr eller liknande tidigare.
Detta ljud gör mig mig galen och jag hoppas att någon enkel justering av gångjärnen kan få det att sluta eller att man byter ut någon plastgrejj om något sådant spuckigt.

Har ni hört talas om detta förr? Är det rimligt att man kan lämna in den för en sådan sak eller är det något jag måste lära mig leva med?

Tacksam för svar.

MVh/ Hedvig Obenius

Bara att höra av sig till supporten på 0771-199519, och höra med dom.

Jag skulle tro att du har samma knarrande ljud som jag hade på min första iBook, när den var alldeles ny lät det som om gångjärnen var riktigt hårt åtdragna. K-r-r-r-r-r-r-r-r-K lät det när man öppnade och stängde locket. Om jag minns rätt var det lite svårt att ställa in skärmen i rätt vinkel också, man fick liksom ta i lite mer och då hamnade man ofta lite längre än vad man tänkt sig.

Efter ett tag så försvann knarrandet, när man öppnat och stängt några gånger. Har för mig att det tog ett par veckor.

1
Bevaka tråden