HDD-chassi i aluminium?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo! Har precis köpt en Mac Mini, och nu tänkte jag kompletera med ett extrent chassi till en 160GB disk (ej SATA) som kommer att stå på dygnet runt i princip. Mitt önskemål är att chassit leder värme bra, d.v.s helst bör det vara i aluminium, och att det är ljudlöst (d.v.s igen, helst aluminium så man slipper en fläkt ).

Jag har kollat på gamle räven Björnströms Speedmania Desktop 2. Det ser bra ut, men det är delvis i plast. Någon som har erfarenhet av detta chassi när det gäller temperaturer? Finns det några andra chassin ni rekomenderar som leder värme bra, utan fläkt?

Tack på förhand

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-19 21:44

Detta kabinett
används av flera olika märken som sätter in deras hårddiskar (bla. macoteket säljer sådana). Fungerar glimmrande. (Macoteket har också en FW800 modell, om du skulle vara interesserad av en sådan till en annan dator).

Kan nästan lova att alla chassin utan fläkt blir varma - diskarna är ju gjorda för att sitta i en dator med rejäl kylning...

Sundevall - skicka ett pm till mig så kanske jag har något som du blir först med i landet!

• Medlem
  • Värnamo
  • 2005-08-19 22:35
Ursprungligen av Björnström:

Kan nästan lova att alla chassin utan fläkt blir varma - diskarna är ju gjorda för att sitta i en dator med rejäl kylning...

Sundevall - skicka ett pm till mig så kanske jag har något som du blir först med i landet!

Nytt speedmania Chassi ? Nu blev jag intresserad, har ju 3 olika chassin redan

Ursprungligen av Björnström:

Om jag inte minns fel så fanns samma kabinett hos Speedmainia och jag har ett likadant som jag köpt på Macoteket. Jag är mycket nöjd då den blir knappt blir ljummen.

Daniel

Ursprungligen av mdlarsson:

Om jag inte minns fel så fanns samma kabinett hos Speedmainia och jag har ett likadant som jag köpt på Macoteket. Jag är mycket nöjd då den blir knappt blir ljummen.

Jag tror dock inte att det är en fördel. Om chassit blir hett då betyder ju det att det fungerar. Ett chassi som är helt svalt på utsidan stänger ju inne värmen. Eller? För alla hårddiskar alstrar ju en inte helt oansenlig mängd värme. Prova att öppna en (Power)Mac någon gång och känn på diskens yta.

Hur går det Björnström, har du någonting jag kan vara intresserad av?

Check your mail, Björnström

Jag sålde Speedmania till ett annat företag i Juni redan - det är ju därför jag bor i Malmö nu.

Har hänt massor sedan dess och vi närmar oss lansering av "det nya" så att säga. Jag älskar verkligen det här med nystart - vi har gått ifrån noll till något riktigt bra på några månader.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-08-21 18:54

[QUOTE="Björnström"]... det är ju därför jag bor i Malmö nu.

Det var ett klolt beslut att flytta till universums bästa stad

När dyker "det nya" upp?

1
Bevaka tråden