Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgear router sackar ner farten

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 00:47

Hej!

Har en Netgear RP614 som sackar ner farten på internet trafik ut från datorn ganska ordentligt. Det som ska in går med en väldans fart.... Har 10 mbits uppkoppling, så det borde ju gå snabbare än vad det gör. Det har inte varit hela tiden vad jag minns....utan det har börjat för nån månad sen, kanske. Installerade jaguar för några dagar sen, så det hade inget med systemet att göra i alla fall. Det kanske är nåt med inställningarna i routern också, fast de ända inställningar jag har är öppnade portar (6650 - 6750 och 5432).

/Mattias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-02 19:55

Kopplar du upp dig till den via trådlöst eller lina? Är det 10Mbit full duplex eller halv duplex? Hur ser allt ut? Har du fler datorer och det blir bara fel med din mac eller är det samma för alla?

Tacksam för fler svar så kan vi nog felsöka lite lättare.

/glemme

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 22:52

Hmmm, jag börjar bli förvirrad nu.....Nu fungerar tydligen allt jätte bra, i alla fall i carracho....kanske det är iChat som det är segt att skicka i. Jag har bara 2 datorer kopplade till routern, LAN är 10mbit och 100mbit men WAN porten är bara 10mbit.

Kör TPTest för att kolla hastigheten.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-02 23:17

Vissa routrar har bara halv duplex på uplinkporten men full fart (100 Mbps) in. Har inte koll på om den nämnda modellen har den egenskapen, men det kan ju vara värt att kolla.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-03 02:11

Här finns databladet för RP614. Jag är för trött för att kolla nu, men någon annan nattuggla kanske gör det..

go natt,
arvid

1
Bevaka tråden