Tips om inköpsmetod?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-19 00:34

Är på väg att switcha från pc till mac, närmare bestämt så fort expot i Paris ägt rum.
Ska beställa en Powerbook 15" med utökat ramminne, men är inte säker på om jag ska beställa direkt från Apple Store (telefon/webb), eller om jag ska vända mig till en auktoriserad Apple-återförsäljare (Go-On Databutiken, Luleå) ett par kvarter från min bostad.

Jag får ut samma pris och studentrabatt på båda alternativen, men känner på något vis att ett köp från Apple Store vore allra smidigast, då jag är säker på att få varan hem till dörren.
Å andra sidan har man läst om en del trista erfarenheter folk haft av bud med försenade/uteblivna/förstörda varor.

Vilket alternativ vore klokast av mig att välja? Vill gärna ha gemene åsikt, och speciellt från er som använt er de båda inköpsmetoderna. Vilket får man ut mest av?

Tackar på förhand, i artighetens namn, för era svar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 08:58
Ursprungligen av svampmoln:

Är på väg att switcha från pc till mac, närmare bestämt så fort expot i Paris ägt rum.
Ska beställa en Powerbook 15" med utökat ramminne, men är inte säker på om jag ska beställa direkt från Apple Store (telefon/webb), eller om jag ska vända mig till en auktoriserad Apple-återförsäljare (Go-On Databutiken, Luleå) ett par kvarter från min bostad.

Jag får ut samma pris och studentrabatt på båda alternativen, men känner på något vis att ett köp från Apple Store vore allra smidigast, då jag är säker på att få varan hem till dörren.
Å andra sidan har man läst om en del trista erfarenheter folk haft av bud med försenade/uteblivna/förstörda varor.

Vilket alternativ vore klokast av mig att välja? Vill gärna ha gemene åsikt, och speciellt från er som använt er de båda inköpsmetoderna. Vilket får man ut mest av?

Tackar på förhand, i artighetens namn, för era svar.

Klicka på Applestore länken här, så får 99mac in en slant för din beställning via tradedubler...

Och grattis till beslutet, och lycka till

/Tangen

• Oregistrerad
  • 2005-08-19 13:11
Ursprungligen av Tangen:

Klicka på Applestore länken här, så får 99mac in en slant för din beställning via tradedubler...

jo, jag är medveten om att 99mac har Apple Store som sponsor, men det var inte riktigt det jag frågade om.
var mer ute efter en opartisk värdering av inköpsmetoderna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 13:22

Å andra sidan... Smidigt är väl kanske inte en faktor om affären ligger bara ett par kvarter från ditt hem? Jag skulle stega ner till butiken, bli lite polare och köpa av dem. Då kanske affären finns kvar längre och kan serva dig med andra grejer! Support you local dealer!

På din lokala butik kanske du kan få kolla datorn innan och se till att skärmen inte har några döda pixlar. Har sökt lite på forumet angående det och läst några historier om folk som får en ny powerbook med en död pixel. Inte så kul.

• Oregistrerad
  • 2005-08-19 13:39
Ursprungligen av leenus:

På din lokala butik kanske du kan få kolla datorn innan och se till att skärmen inte har några döda pixlar. Har sökt lite på forumet angående det och läst några historier om folk som får en ny powerbook med en död pixel. Inte så kul.

Problemet har visst även varit att butikerna inte låter kunderna titta innan, och sedan vägra ta tillbaka för eventuella döda pixlar. Detta då pixlarna bara är ett kosmetiskt fel.

• Oregistrerad
  • 2005-08-19 14:01

att butikerna inte skulle ta tillbaka pga döda pixlar låter ju helt bisarrt. inte betalar man bortåt 20papp för en defekt vara, som man dessutom har garanti på, för att sedan bli nekad något som borde vara en klockren garantisak.
har dessutom sett ett par kritiska röster ang återförsäljaren om att de har/haft snorkig personal, vilket skulle tala än mer emot att de nekar en retur.

vet dock inte om leverans till återförsäljare skulle gå snabbare än att få budat, i och med att deras varuintag lär ha högre prio än privatpersoners leveranser.

1
Bevaka tråden