Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge behöver Diskwarrior arbeta?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-18 19:15

Problemet lyder:

HFS+ formaterad 250GB LaCie Triple Interface var kopplad till Windows XP-burk för backup. MacDrive 5.04 används för att läsa på disken. Under backupen går plötsligt strömmen och allt startas om. Efteråt vägrar datorn att kännas vid disken.

Tar med den till jobbet (min trogna, trygga Mac-miljö) där disken vägrar att mountas. Disk Repair säger att enheten avslutades felaktigt och inte går att reparera. DiskWarrior (3.0.2 på Mac OS X 10.3.9 / iMacG4, 1GHz 256Mb minne) tas fram och den säger att det inte skall vara några problem att rebuilda. Jag startar sålunda och väntar med spänning på resultatet.

En vecka senare är den på sin 1398e overlapped file och verkar inte ha den minsta avsikt att sluta räkna! Min fråga lyder: När skall jag ge upp? Kommer den att fixa en rebuild på problemet eller skall jag försöka gå vidare och söka andra alternativ för att rädda min backup?

Hjälp?

Ingen tröst eller hjälp, men den längsta tid DiskWarrior har tagit för mig är tre dygn och några timmar.
Om du har tid och möjlighet, låt den jobba tills den är klar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-18 20:28

Tålamod är ju en dygd. Jag låter den tugga på ett tag till och hoppas på det bästa. Tack för infon!

Ursprungligen av metalmike:

Ingen tröst eller hjälp, men den längsta tid DiskWarrior har tagit för mig är tre dygn och några timmar.
Om du har tid och möjlighet, låt den jobba tills den är klar.

Så länge den jobbar så är det lika bra att låta den göra det. Det finns dock en uppgradering av DiskWarrior till version 3.0.3. Så länge du inte behöver sova i samma rum som burken så är det ju inga problem eller hur?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-19 11:39
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Så länge den jobbar så är det lika bra att låta den göra det. Det finns dock en uppgradering av DiskWarrior till version 3.0.3. Så länge du inte behöver sova i samma rum som burken så är det ju inga problem eller hur?

Är inte uppgraderingen endast för att göra DiskWarrior Tiger-kompatibel?

Datorn står på jobbet, så än sover jag inte i samma rum...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-23 13:28

Efter många om och men har nu DiskWarrior arbetat färdigt, men lyckas inte att ersätta med det "optimerade". Efter körningen mountas nu hårddisken iaf, så jag kommer att kopiera över allt livsviktigt och sedan köra en runda till...

Någon däremot?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-24 08:31

Se till att formatera den innan du fortsätter använda den. Men det antar jag att du redan planerat in.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-25 18:11
Ursprungligen av acke:

Se till att formatera den innan du fortsätter använda den. Men det antar jag att du redan planerat in.

Formaterades med alternativet "write zeros to disk" för att rensa skiten ordentligt. Nu väntar sortering av alla filer som räddats. Att det var backupen som skulle svika mig var oväntat, men onekligen en nyttig lärdom...

1
Bevaka tråden