Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag uppgradera Pismo till G4 550MHz?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

....Ja jag vet Pismo är stenåldern... Men jag gillar den!

Någon med erfarenhter av uppgradering till 550 G4?

...eller försök få mig på bättre tankar!?

Vad kostar uppgraderingen?

En Pismo har många av finesserna vi hittar på nya Powerbooks - Firewire, USB, Airport och DVD. Du saknar däremot en CD/DVD-brännare, Firewire 800, Airport Extreme, DVI-utgång och snabba USB2-kontakter. Du får själv avgöra värdet av respektive funktion.

Då har vi inte ens börjat tala om designen, prestanda (ojoj!) och totalupplevelsen av en Titanium/Aluminium Powerbook.

En Pismo är snart slut som dator, om någon större komponent ger sig är den inte värd att laga. Tänk på det när du återinvesterar...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 00:28

Nää... pismon var och är en grym liten burk även om den saknar mycket av de nya finesserna... för det första är det väl den sista burken som fixar att ha två batterier samtidigt?
Brännare kan man trycka in och processorn kan uppgraderas...
Sen är det en otroligt mysig liten burk att använda... mycket skönare än den artificiella känslan man får av dagens kraftböcker... Visst är de nya bättre men de har ingen känsla längre...
Troligen bara min åsikt men ändå...

  • Medlem
  • 2005-08-16 01:46

Pismon är en mycket trevlig dator, men den är gammal nu... Min egna har så här på ålderns höst fått glapp i powerknappen (åtgärdat genom att skalet lyfts upp en bit) och glapp i skärmen (skumma färger visas eftersom kablarna inuti antagligen är halvt av, åtgärdas genom att röra på skärmen tills korrekta färger visas). Jag är enda ägaren av min Pismo och den har använts väldigt mycket så jag är inte förvånad.

Mitt tips är att du hittar dig nåt annat än att lägga pengar på pismon. Du kan ju alltid behålla den ändå, men en modernare dator rekommenderas - surt om du fixar uppgraderingen av CPU:n och kort därefter lägger något av pga av ålder...

..ja jag håller nästan med er alla... men designen och ergonomin på Pismon känns väldigt bra. Har haft två g4:or och inte kommit överens med ergonomin. Däremot är ju Ti/Alu väldigt snygg hade alltid önskat mig en sån på skrivbordet men efter att få känna på en Pismo har jag fått återfall... och sålt den snyggaste Ti/Alubooken.

För mig har powerbooken använts som ett komplement till en snabbare och kraftfullare stationär PowerMac.

Så om man ser powerbooken som huvuddator då väger ju prestanda över förstås.

Men.. borde inte dessa uppgraderingar reas snart!? Jag menar 1000:- vore det ju värt inte nästan tre.

1
Bevaka tråden