Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlåt 99mac!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 23:10

Det här är på gränsen till sjukt. Länge har jag velat köpa en ny dator. Och nu har jag äntligen beställt en.
Jag har tvistat fram och tillbaka om jag ska köpa på Apple Store eller över disk. Argumentet för Apple Store har varit att jag kan klicka på en sponsrad länk härifrån och på så sätt stödja. Över disk är alltid trevligt.

När adrenalinet fyllde omloppet glömde jag dock bort att gå via 99mac. Jag var för exalterad. Så nu blir det inte trevligt över disk, och 99mac blir inte rikare. För visst är det så att en försäljning via länk härifrån ger lite pengar?

solly

/pelle

Det ger en liten slant varje gång och hjälper oss en hel del faktiskt

(utan AppleStore hade vi varit körda för länge sedan - i stort sett vår enda annonsör)

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 06:45

Fan, Björnström. Jag hade räknat med ett "det var ju synd, men det gör inget". Jaja. Jag ska betala lite pengar och så till er snart i alla fall, så att jag får en lika fin bild som du har...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-08-16 08:55

Jag kan rekomendera att du blir betalande medlem på 99mac, då får du ett mail konto och plats på servern för lite kul filer och bilder eller vad man nu vill ha där
Jag använder det dagligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 09:26

För att undvika samma miss som Pelle H: går det att köpa från Apple Store PRO (till ett företag) och sponsra 99mac? Jag ska köpa en burk till företaget och kan ju lika gärna skicka lite pengar till 99mac också.

Ursprungligen av steli:

För att undvika samma miss som Pelle H: går det att köpa från Apple Store PRO (till ett företag) och sponsra 99mac? Jag ska köpa en burk till företaget och kan ju lika gärna skicka lite pengar till 99mac också.

I teorin är det nog bara att lägga till våra "taggar" framför länken till AppleStore men jag vet inte om det är tillåtet. Exempel:

http://tracker.tradedoubler.com/click?p=11612...

Efter URL= anger du länken till den AppleStore du talar om.

Ursprungligen av steli:

För att undvika samma miss som Pelle H: går det att köpa från Apple Store PRO (till ett företag) och sponsra 99mac? Jag ska köpa en burk till företaget och kan ju lika gärna skicka lite pengar till 99mac också.

Problemet är att de vill ha betalt i förskott vilket inte är normalt i företagsvärden där man gärna vill ha en faktura. Men det går ju att betala med företagskort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 23:25
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Problemet är att de vill ha betalt i förskott vilket inte är normalt i företagsvärden där man gärna vill ha en faktura. Men det går ju att betala med företagskort.

Suck. Så det går inte att få en faktura från Apple Store? Då går jag nog till något annat ställe med bättre service.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 03:45
Ursprungligen av steli:

Då går jag nog till något annat ställe med bättre service.

... som en apple auktoriserad återförsäljare!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-08-17 08:34

BS, klart som korvspad att det går att handla på faktura från Apple. Det gör jag varje gång!

Vad ska man med faktura till?
Om jag köper till företaget där jag jobbar så använder jag företagets Eurocard och pröjsar med det.
Sen kommer det ju ett kvitto efter några dar , det använder jag till redovisningen.
Fakturor blir mer och mer antikt när det gäller E-handel.
Och dessutom en kreditrisk!

Ursprungligen av sventa46:

Vad ska man med faktura till?
Om jag köper till företaget där jag jobbar så använder jag företagets Eurocard och pröjsar med det.
Sen kommer det ju ett kvitto efter några dar , det använder jag till redovisningen.
Fakturor blir mer och mer antikt när det gäller E-handel.
Och dessutom en kreditrisk!

Lite roligt resonemang eftersom Eurocard väl är ett kreditkort (alltså motsatsen till 'debitcard')?

1
Bevaka tråden