London shopping - lönsamt, eller . . ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-08-15 22:54

Hej

Nu har jag fått möjligheten att åka till London för att jobba i två veckor. Jag hoppas att jag får tid att kolla på en del affärer och såklart shoppa lite (dator / Mac prylar) Det jag undrar är ifall någon vet om det är lönsamt att köpa datortillbehör i England? och iså fall var? Just nu så är ju inte valutakursen så fördelaktig men en del saker är kanske billigar än i Sverige?

/Jonas

Det är nog rätt mycket dyrare skulle jag gissa. London är inte billigt längre - snarare en av dom dyraste platser jag besökt. Undrar vad som hände - för tio år sedan var det ju en riktig shoppingmetropol.

• Oregistrerad
  • 2005-08-16 09:00

Näe, det är inte lönsamt, det är i stort sett samma priser...där det diffar så är det dyrare i London...tyvärr...

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-24 10:56
Ursprungligen av lasselu:

Näe, det är inte lönsamt, det är i stort sett samma priser...där det diffar så är det dyrare i London...tyvärr...

Som boende i London, kan jag säga att det inte är att rekommendera. Du kan förvisso kolla för generalla datorprylar hos Maplin, och hos PC World. Du har Square Group vid Centre Point (där Charing Cross Road möter Oxford Street). På "elektronik"-gatan, börjar vid Oxford Street och löper upp Norr, kan du hitta komponenter, kameror etc. Där är det relativt billigt, men det bästa är att använda Internet.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-08-24 12:57

Tack för svaren! Jag har kollat lite och det stämmer att priserna är ungefär som i Sverige, så att shoppa elektronik struntar jag i. Som tur är finns det mycket annat att lägga pengar på! Jag kan i allafall rekomendera att besöka Apple Store London ifall ni är här.

/J

• Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-24 13:03

japp . Kolla på de olika läro grejerna de kör i Apple theather. lätt värt att sitta i sofforna bara för att man kan

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-08-24 17:54

Apple Store Regent Street är ett måste, även om du lär få köa för att få tafsa på maskinerna. Deras teater är verkligen bra. Priserna dock höga. Men titta in i början på månaden, då säljer de ut utvalda produkter för kanonpriser, t ex en Apple TFT 20" för £440.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-25 09:10
Ursprungligen av BoP:

Apple Store Regent Street är ett måste, även om du lär få köa för att få tafsa på maskinerna. Deras teater är verkligen bra. Priserna dock höga. Men titta in i början på månaden, då säljer de ut utvalda produkter för kanonpriser, t ex en Apple TFT 20" för £440.

Köa och Köa. Gör som alla andra TRÄNG dig fram tips är att åka in vid arbetstider för normala londonbo inte så många där då

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-08-25 13:25

Jag ska testa det någon gång (att trängas) men tyvärr jobbar jag som en normal Londonbo för tillfället. Som tur är så har dom öppet till 21:00 vardagar och lördag.

/J

1
Bevaka tråden