Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sakta ner Javaspel på k750i

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-13 17:38

Jag har sprungit till affären och köpt en Sony Ericsson k750i. Efter några veckor med mobilen testade jag att köpa ett spel till mobilen, som skulle fungera med SE k700i. Jag antog att eftersom att mobilerna är väldigt lika, både fysiskt och psykist (OS), så borde det inte vara några problem.

Men det var det visst Spelet går extremt snabbt på min mobil jämfört med att köra det på en k700i. Såpass mycket snabbare att man inte har en chans att kunna spela det.

Jag tror att det beror på att k750i har snabbare processor eller tolkar Java bättre än k700i. Finns det något sätt att sakta ner fps:en?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-15 08:38

Hmm, det går kanske inte? Är det nån som vet nåt bra forum där de kan mycket om mobiltelefoner? Helst folk som är duktiga på Sony Ericsson.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 12:04

Hej!

Tror tyvärr inte att det går att skänka fps'en i ett java-spel, men jag är inte 100% säker så jag skulle rekommendera att du söker lite på Esato, underbart bra forum för allt om SonyEricsson.

/Johan

1
Bevaka tråden