Spåra dator efter det att den "skeppats"?

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-13 12:14

Ursäkta min otålighet men om ni också satt med en 150Mhz, 32Mb-ram, Win98-dator skulle ni nog förstå mig.
Hur spårar man sitt paket som skickats från Apple store? Jag har fått ett tracking number så jag testade att gå in på www.tnt.co.uk eftersom det stod att det skickades av TNT Uk Ltd. Men när jag ska söka på deras sida så hittar den inte mitt paket. Har jag gjort fel eller är jag bortglömd? :/

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 12:18

Du skall få en korrekt adress av mig

http://apecode.com/appletrack/

skriv in ditt nummer och klicka på länken som kommer fram.

Lycka till och (snart) välkommen i Macvärlden

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-13 13:48
Ursprungligen av Korsriddaren:

Du skall få en korrekt adress av mig
Lycka till och (snart) välkommen i Macvärlden

tackar, nu hittade jag den. den är i Cork tror jag var faan det nu är. Jag har haft mac i två år, detta är min tredje men tack för välkomnandet ändå ;).

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-13 21:01
Ursprungligen av xtimmyx:

tackar, nu hittade jag den. den är i Cork tror jag var faan det nu är. Jag har haft mac i två år, detta är min tredje men tack för välkomnandet ändå ;).

Cork ligger på Irland

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-13 21:59
Ursprungligen av Shinzon:

Cork ligger på Irland

Hehe jo jag kollade upp det sen (www.susning.nu/Cork) :P.
Nån som har en aning om när jag kan vänta mig att få leveransen i så fall?

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 14:01

Aha, bara tolkade så eftersom du skrev om en sunkig pc som du satt på. Trodde då att du var litet av en switcher Kul ändå med en ny mac. Detta är min första nya mac. Har haft mac sen 1987 men de har varit begagnade.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-13 14:51

hehe nej jag har datorn min far ska få tills jag får min imac, ja detta är min första nya också. hade en ibook 700mhz först och sen en powerbook 12" 1ghz. så jag hoppas på ltie prestanda-ökning nu

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 15:28

Det lär du få. Enda nackdelen jag har sett med G5-orna är att de är så satans minneshungriga, om du ursäktar min franska Men sjukt rappa mot allt annat jag känt och klämt på i Applebutiken

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-13 23:32

Det lär du få. Enda nackdelen jag har sett med G5-orna är att de är så satans minneshungriga, om du ursäktar min franska Men sjukt rappa mot allt annat jag känt och klämt på i Applebutiken

Det har ju med OSX att göra och inte vilken processor du har....

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-14 00:14
Ursprungligen av Ricky:

Det har ju med OSX att göra och inte vilken processor du har....

Inte enbart. Det som skiljer i processorarkitektur, och hur en G5-a utnyttjar operativsystemet gör att det skiljer litet om jag inte minns helt fel. Kolla en fet G4 och jämför med en G5-a hur mycket minne de olika processerna drar.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-13 15:46

jasså är dom? hur kommer det sig? jag kommer ju bara att ha 512mb ram i nån månad nu men sen ska jag köpa till en 1gb-sticka så jag har 1.5gb vilket borde räcka va?

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 19:30

Är inte speciallist på G5-orna då jag inte ägt någon, men jag har läst att den stora G5-an (metall) bör ha 4 Gb av sina 8Gb möjliga installerat för att gå någorlunda snabbt i MacOSX. Det är väl någonting med processorarkitekturen i kombination med MacOS X antar jag.

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-14 13:30

Är inte speciallist på G5-orna då jag inte ägt någon, men jag har läst att den stora G5-an (metall) bör ha 4 Gb av sina 8Gb möjliga installerat för att gå någorlunda snabbt i MacOSX. Det är väl någonting med processorarkitekturen i kombination med MacOS X antar jag.

Stämmer inte alls. En G5 går bra med 1GB för "normalt" bruk. 4GB låter som en rejäl överdrift, var har du hört det??

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-13 19:52

Det låter minst sagt underligt faktiskt, får hoppas att det antingen är felaktigt eller att det har någonting med dubble processorer att gör far jag har inte ens plats för 4gb

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 20:32

Det är inte underligt, det är sant. I en iMac får du inte i mer än 2 Gb, men grundregeln för G5 och OSX är så mycket RAM som möjligt.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-13 22:46

Först skall den til holland sen kommer tnt att hämta upp den och har du tur(bor nära en tnt hub) så kan du ha den dagen efter tnt hämtat den i holland

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-13 23:23

Först skall den til holland sen kommer tnt att hämta upp den och har du tur(bor nära en tnt hub) så kan du ha den dagen efter tnt hämtat den i holland

vad faan ska den ner i holland och göra?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-14 01:33

Arbetar TNT och de övriga snubbarna som har hand om leveransen på helger?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-14 09:26

Arbetar TNT och de övriga snubbarna som har hand om leveransen på helger?

Nja jo det gör dem.

Hur långt har den kommit?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-14 11:50

Nja jo det gör dem.

Hur långt har den kommit?

12 Aug 2005 19:37 Cork Shipped From Originating Depot
står det på apple-tracker. Men på TNT:s sida kan jag inte spåra den. Vad kan man dra för slutsats av det?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-14 13:12

Om vi kan få se hela listan på apecode så kanske vi kan lista ut något

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-14 13:51

Jag hoppas att ajg itne avslöjar någonting allt för hemligt om jag ger er numret för att spåra den? Och om jag nu gör det så hoppas att det helt enkelt går att lita på att ingen hittar på något bus ;).

Senast redigerat 2005-08-15 13:06
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-14 14:54

Jag hoppas att ajg itne avslöjar någonting allt för hemligt om jag ger er numret för att spåra den? Och om jag nu gör det så hoppas att det helt enkelt går att lita på att ingen hittar på något bus ;).
8024350221

du får vänta och se.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-14 14:13

Det är inget jag har hört. Läste en väldigt omfattande test av detta faktum. Tror till och med jag fann länken till testet här på 99mac. Man testade processor och minnesintensiva program, t ex PhotoShop, och jämförde. När de petat in 4 Gb gick datorn optimalt med operativsystemet. Jag säger inte att en G5-a med bara en gig suger, utan refererar bara till artikeln jag läste. Låter inte helt ologiskt heller eftersom datorn man testade kan härbärgera så mycket som 8 Gb.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-14 14:58

Det var ju betryggande att höra ;).

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-14 15:19

Du skall nog se att den börjar röra sig nu under kvällen. dem brukar börja jobba på söndagkväll. samma som det är med posten...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-14 15:26

Tack för det mentala stödet, jag klarar det snart itne längre

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-14 15:53

Tack för det mentala stödet, jag klarar det snart itne längre

Det e klart du gör, jag fick vänta i över en månad på min dator...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-14 16:29

Det e klart du gör, jag fick vänta i över en månad på min dator...

jag hoppas verkligen att det var något fel på den leveransen :O. jag vet inte riktigt när det är jag ska få den. var står det?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-14 20:09

jag hoppas verkligen att det var något fel på den leveransen :O.

Nja leveransen var snabb men det tog lite lång tid för apple att skicka i väg den.

Citat:

jag vet inte riktigt när det är jag ska få den. var står det?

Skall väl stå i brevet du fick när dem beräknar att leverera den...

Bevaka tråden