Butikspolicy hos Apple Store (även döda pixlar)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-12 13:13

Läste lite på Think Secret och hittade en intressant artikel. Där det i huvudsak tas upp om policyn dom har i butiken men också om problemet med döda pixlar...

"Of much debate in recent years, for example, has been Apple's policy regarding dead pixels on displays in its products. Reports have varied as to what Apple considers normal and abnormal in this regard, from specific numbers of dead pixels required in order to receive a free replacement to the location of such pixels. Unknown to many Apple retail store customers, especially those dialing AppleCare for help with the matter, at the manager's discretion any retail store is able to replace displays, laptops, or iMacs with even a single dead pixel, regardless of location. Even displays that exhibit dead pixels within the "normal" range can be replaced free of charge if the customer deems the so-called "pixel anomaly" unacceptable."

http://www.thinksecret.com/news/0508retail.html

Gäller samma policy över hela världen, eller är det för amerikanska Apple Store?

• Oregistrerad
  • 2005-08-12 15:08

Det borde gälla över hela världen, har svårt att tro att dom skulle ha olika policy beroende på vilket land butiken ligger i. Min åsikt iallafall.

En fråga. Om jag nu köper en skärm ifrån Applestore och den har 1 död pixel. Hur vet AppleStore det? Om jag ringer och säger att jag har 8 döda pixlar (eller vad gränsen nu är) så har de ingen möjlighet att kolla det.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-08-12 16:36

Artikeln ovan berör Apples retail-butiker i USA och övriga världen. Med andra ord kan man inte dra några paralleller till Apple Store på nätet eller svenska fristående Apple Center, tror inte jag i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2005-08-15 10:54
Ursprungligen av akesson:

Artikeln ovan berör Apples retail-butiker i USA och övriga världen. Med andra ord kan man inte dra några paralleller till Apple Store på nätet eller svenska fristående Apple Center, tror inte jag i alla fall.

Stämmer. Apple Store har generösare policy än de flesta re-sellers.

• Oregistrerad
  • 2005-08-12 17:59

Det är ändå väldigt märkligt. Det skulle ju alltså innebära att man har mindre garantier för en felfri dator genom ett köp på nätet än i en apple retail store (när det gäller döda pixlar), eller?

1
Bevaka tråden