Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 leker lerduvekastare!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-11 17:12

Idag när jag och min kompis höll på lite med min nya Imac G5 hände en lustig sak.
Vi stoppade in en Halo CD som var till för PC för att göra en backup. När vi ska mata ut cd'n (sådär fånigt på sidan), så vill först inte datorn skicka ut cd utan tar in den igen, vi har fortfarande inte rört cd'n. När vi ska försöka igen hörs ett ljud från datorn och sedan spottar datorn ut cd'n i sådan kraft att den flyger 30cm innan den krashar med en blomkruka för att sedan falla ner på skrivbordet.

CD'n klarade sig tack och lov, men jag undrar om detta är ett kännt problem eller om min dator bara har aggrissioner mot PC-skivor.

Mvh.
Flux och hans PC-kompis.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-12 08:15

Hahaha.... Jag har sett ungefär samma sak men då rullade den bara sakta ur luckan.
Du behöver byta optisk enhet, såvida det inte var något konstigt med den skivan bara. Din närmsta Apple Authorized Service Provider kan byta den åt dig. Det ä möjligt att du kan få byta den själv om du ringer Apple Assistans.

fånigt på sidan... hmm... fånigt hade väl varit en iMac med en skärm som var 15 djup bara för att kunna mata ut framåt. Ännu fånigare att slå ut tänderna när det blir krångel med pc-skivorna

  • Oregistrerad
  • 2005-08-12 12:50
Ursprungligen av Anders Täpp:

fånigt på sidan... hmm... fånigt hade väl varit en iMac med en skärm som var 15 djup bara för att kunna mata ut framåt. Ännu fånigare att slå ut tänderna när det blir krångel med pc-skivorna

Haha, framåt hade ju varit astufft (jag tycker att den skulle suttit uppe på skärmen)
Men, det har inte hänt igen, så jag väntar lite.
tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden