Vilket är mitt Garantibevis (kvitto)?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag snart haft min nya 12" iBook i en vecka och jag är 100% nöjd!

Nu undrar jag bara en sak. Jag köpte iBooken via AppleStore, och i paketet låg inget kvitto!. Nu undrar jag vad jag ska använda som inköpskvitto, t ex vid en garantireparation? *knock on wood*

/Jernberg

• Oregistrerad
  • 2005-08-11 13:15

fraktsedeln...tror jag...

Jag tror att ditt 'invoice' mail du fick vid beställiningen fungerar också. Jag har en iMac g5 som jag bytt till mig, fick inget kvitto från killen jag bytte med (jodå, överlåtelseavtal är skrivet), han köpte ganska många maskiner samtidigt. Det var dock inga problem med apple när jag skulle förlänga med APP.

• Oregistrerad
  • 2005-08-11 13:44

invoice skickas per post. Har du inte fått något en vecka efter datorn så reing Apple och be om ett nytt. Fraktsedel gäller inte, och oftast räcker det inte med det mailade invoicet

Ursprungligen av priscilla:

invoice skickas per post. Har du inte fått något en vecka efter datorn så reing Apple och be om ett nytt. Fraktsedel gäller inte, och oftast räcker det inte med det mailade invoicet

Tack! Fraktsedeln trodde jag inte på, för där står varken serienumret eller köpsumma etc (om jag inte minns fel, pappret ligger hemma).

Tjena
1. serienumret räcker oftast då det numera i serviceregistren så finna en "uppskattat" försäljningsdatum, så sålde just en PB 15" 1,67'a och när jag skulle registrera AppleCare på den så stod det att uppskattat försäljningsdatum var 26;e augsti, alltså 15 efter säljdatum....
Om du mailar över S/N till mig så kan jag kolla vad systemet säger...
1b det är dock självlklart viktigt att du har/får en faktura, följesedeln räcker inte riktigt... men leveransdatum kan ju styrkas via den. Dock så står nog inte S/N på Applefakturan, det verkar bara vara hos ÅF som det egentligen är ett krav på att s/n skall stå
2. I vissa fall så har man fått fakturan via mail. Kolla med Apple

Samma då ifall man vill köpa till en AppleCare, som man måste fixa innan datorn har blivit 1 år. ifall köptdatumet är senare än det uppskattade så måste man styrka med faktura. dock ifall man köpt den via Apple bör de ha uppgifterna - men jag kan kolla det om du vill

Hare

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-05 19:55

För att kunna få garantireperation hos en Service Provider krävs ett kvitto med serienummer (iofs går det att kolla via GSX för serviceprovidern, men där står bara uppskattad garantiperiod). Kan vara bra å veta

1
Bevaka tråden