Köpa Powermac 2,3Ghz, lite tips ang grafik?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-09 17:45

Beställer en Powemac 2x2,3 GHz idag eller imorrn, men jag har lite beslutsångest för grafikkortet.
Jag vill ha så bra (snabb) grafik som möjligt för videoredigering, bildbehandling och allmän systemprestanda och bildkvalitet. Jag vill kunna köra två skärmar (via DVI).

Är det 6800GT som gäller då, eller funkar även X850XT med två skärmar?

Ursprungligen av gluttonous:

Beställer en Powemac 2x2,3 GHz idag eller imorrn, men jag har lite beslutsångest för grafikkortet.
Jag vill ha så bra (snabb) grafik som möjligt för videoredigering, bildbehandling och allmän systemprestanda och bildkvalitet. Jag vill kunna köra två skärmar (via DVI).

Är det 6800GT som gäller då, eller funkar även X850XT med två skärmar?

Jag har ett X800XT som jag kört dubbla skärmar på. Inga bekymmer, men du behöver en ADC till DVI adapter (finns på macoteket) om du inte tänker ansluta en gammal ADC skärm på ena. Annars är det inga problem, bara att koppla in och köra.

X850XT visste jag inte ens att det fanns till mac. Men jag använder min dual G5 till bild / video och ett X800 räcker mer än väl, om du drar i några extra gig ram.

• Oregistrerad
  • 2005-08-09 18:12
Ursprungligen av crownswe:

Jag har ett X800XT som jag kört dubbla skärmar på. Inga bekymmer, men du behöver en ADC till DVI adapter (finns på macoteket) om du inte tänker ansluta en gammal ADC skärm på ena. Annars är det inga problem, bara att koppla in och köra.

X850XT visste jag inte ens att det fanns till mac. Men jag använder min dual G5 till bild / video och ett X800 räcker mer än väl, om du drar i några extra gig ram.

Okej, men en adapter går på 400kr så det som avgör mitt val är om X850XT har bättre prestanda och/eller är svalare. Jag vet att det tar mindre plats, men det spelar ingen roll för mig.
Jag kommer ha 2,5Gig RAM i burken för övrigt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-09 18:17

X850 Har ungefär samma prestanda som nvidia kortet, lite beroende på vad du gör.
Men en viktig sak som gör att jag skulle välja ATI kortet är att det INTE tar upp en extra PCI plats & är betydligt TYSTARE än nvidia kortet som låter en del.

nvidia kortet kan driva 2 30" skärmar
ati kortet kan max driva EN 30" och EN 23"

• Oregistrerad
  • 2005-08-09 21:08
Ursprungligen av hugg:

X850 Har ungefär samma prestanda som nvidia kortet, lite beroende på vad du gör.
Men en viktig sak som gör att jag skulle välja ATI kortet är att det INTE tar upp en extra PCI plats & är betydligt TYSTARE än nvidia kortet som låter en del.

nvidia kortet kan driva 2 30" skärmar
ati kortet kan max driva EN 30" och EN 23"

Ok, tack! Då blir det X850, mest pga. att det är tystare.

1
Bevaka tråden