Få gratis iPod på CSN-rabatten - förutom de 10%!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Japp, sant. Extremt bra erbjudande tycker jag!! (som köpte datorn för tidigt och inte fick någon ipod :/ ) Erbjudantet gäller bara om du köpt din dator efter 2 augusti.

Senast redigerat 2005-08-08 22:48
  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-08 22:37

Men ”gratis” är det ju inte.
*gillar inte att ordet urholkas och tappar trovärdiget*

Ursprungligen av filuren:

Men ”gratis” är det ju inte.
*gillar inte att ordet urholkas och tappar trovärdiget*

Om man köper en mac, så är den gratis, så ska det vara!!

Väldigt skön rabatt iallafall tycker jag.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-08 22:51

Gratis = får inte ställa krav på motåtgärd (exempelvis köp av annan vara).

Men jag släpper detta, då tråden annars blir offtopic.

på köpet

herregud

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-08 22:55

såja...

• Oregistrerad
  • 2005-08-08 23:23

Gäller erbjudandet för iBook 12"?

iBook, PowerBook, iMac eller PowerMac enligt mailutskicket som damp ner i brevlådan 17:58

• Oregistrerad
  • 2005-08-08 23:45
Ursprungligen av Kristofer:

iBook, PowerBook, iMac eller PowerMac enligt mailutskicket som damp ner i brevlådan 17:58

Härligt! Blev lite orolig eftersom det står så här i det finstilta på blanketten:

I denna kampanj definieras berättigade produkter som: - Valfri Apple iMac, Powerbook, Power Mac eller iBook (ej 12-tums iBook med CD-ROM eller eMac- och Mac Mini-produktera)...

Men det är alltså inte den 12-tummaren som vi kan köpa i Sverige?

• Medlem
  • 2005-08-08 23:53
Ursprungligen av Baggbula:

Men det är alltså inte den 12-tummaren som vi kan köpa i Sverige?

korrekt, 12" iBook med cd-rom säljs bara i usa.

• Medlem
  • 2005-08-08 23:31

...mailutskick från vem?

Studerande. Dock får du den inte gratis eller "på-köpet", utan du får tillbaka 1400kr när du köper en Mac samt iPod. Sist jag kollade kostade billigaste iPod mini 1745kr.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Studerande. Dock får du den inte gratis eller "på-köpet", utan du får tillbaka 1400kr när du köper en Mac samt iPod. Sist jag kollade kostade billigaste iPod mini 1745kr.

1705,50kr får jag det till (de tio procent orginal rabatt från csn inräknad också)

hmm trodde en mini kostade 1400:-... Det är ju fy och skam att csn inte kan ge en en hel idod

Ursprungligen av Ma:

...mailutskick från vem?

csn-kortet.se

Finns det något svenskt ord för rebate?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-19 14:22
Ursprungligen av Kristofer:

Finns det något svenskt ord för rebate?

Discount tycker jag är ett fint ord

Ursprungligen av snp:

Discount tycker jag är ett fint ord

Jättesvenskt.

Discount är väl inte samma sak? Det betyder väl vanlig rabatt?

• Medlem
  • 2005-08-08 23:42

...på så vis, då var det ju liksom inget nytt - och inte gratis.
Fint erbjudande i övrigt, även om iPod inte är i min smak (men en gratis skulle nog nån vän kunna tänka sig, om jag köper ny PB).

• Medlem
  • 2005-08-09 12:01

iPod mini 4 GB med csn/mecanat-rabatt: 1743,75 kr - 1400 kr= 343,75. iPod mini för 344 kr således.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-09 12:50

var hittar ni det erbjudandet? jag ska ju köpa en imac idag eller imorgon men jag har då itne hittat någonting på www.csn-kortet.se som jag antar att ni talar om.

• Medlem
  • 2005-08-09 12:55

Logga in och gå in i apple store.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-09 12:59

men står det nånstans? eller blir det så automatiskt? jag har gått in på www.csn-kortet.se -> logga in -> rabatter -> apple -> Apple Merchant store. är det rätt?

• Medlem
  • 2005-08-09 13:16

Har kollat efter nu och det står faktiskt inget om rabatten någonstans längre. Tidigare stod det i mecenatbutiken, under mecenat & csn-loggorna - där som det nu finns en bild på mighty mouse...

Knas. Skicka mecenat ett mail, kan förstå om det känns tveksamt att köpa och förvänta sig en rabatt som faktiskt inte längre är omnämnd någonstans...

Mailet man fick: (slutdatum 8 oktober)

Besök Mecenat Apple Store och välj en iBook, PowerBook, iMac eller Power Mac samt en iPod.

Du gör det i tre enkla steg:

1. Köp en Mac.
Följande datorer berättigar till erbjudandet: alla PowerBook-modeller, alla iMac-modeller, alla Power Mac-modeller och alla iBook-modeller utom 12-tums iBook med CD-enhet.

2. Köp en iPod.
Du kan välja en 4 GB iPod mini i valfri färg. Eller köpa en 6 GB iPod mini, 20 GB eller 60 GB iPod och spara 1.400 kr genom att skicka in en kupong.

3. Skicka in rabattkupongen.
Hämta rabattkupongen. När din beställning har levererats följer du instruktionerna i formuläret, skickar in det och får 1.400 kr tillbaka.

Erbjudandet gäller för studenter med gildigt CSN-kort och bara tills den 8:e oktober 2005.

• Oregistrerad
  • 2005-08-09 23:53

"Du kan välja en 4 GB iPod mini i valfri färg. Eller köpa en 6 GB iPod mini, 20 GB eller 60 GB iPod och spara 1.400 kr genom att skicka in en kupong."

Jag tolkar det som att man får en mini 4Gb gratis. En iPod mini 4Gb kostar 1395:- exkl moms. Alltså är kanske dom där 1400:- man får tillbaka exkl moms?

• Oregistrerad
  • 2005-08-11 00:04

Vi ligger lite i otakt med uppdateringen av www.mecenat.se och www.csn-kortet.se så även om informationen om kampanjen inte kommit upp ännu så gäller givetvis kampanjen som vi informerat om i vårt utskick. Ledsen över att vi varit otydliga.

Alla detaljerna om kampanjen finns i det finstilta i Apples kampanjdokument.
http://store.apple.com/Catalog/se/Images/BacktoSchool_coupon.pdf

Kampanjen skall ”tolkas” så att det är 1400kr man får tillbaka inkl moms, så som Ma skrev tidigare, alltså inte 1400+moms.

Även om samma kampanj finns på Apple Store för Utbildning så är grundpriset på nästan samtliga produkter lägre via Mecenat Apple Store (förutsatt att man är student med mecenat- eller csn-kort)och det är fortfarande 1400 kronor man får tillbaka.

Jag skall be om ett förtydligande vad gäller iBook från Apple, då jag själv inte reagerat på att nuvarande 12-tums iBook inte har CD-ROM utan faktiskt ”DVD/CD-RW-enhet”. Men man bör nog tolka det som just 12-tums iBook inte berättigar till 1400kr tillbaka. Återkommer med besked från Apple.

Det går givetvis bra att maila mig på mans.thuresson@mecenat.se om ni har några frågor.

Måns Thuresson
mecenat

Uppdatering: Positivt besked från Apple: iBook 12-tum med DVD/CD-RW-enhet berättigar till kampanjerbjudandet. Välkomna till Mecenat Apple Store!

/Måns

Senast redigerat 2005-08-11 12:08
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-09-10 11:27
Ursprungligen av thure:

mmer med besked från Apple.

Det går givetvis bra att maila mig på mans.thuresson@mecenat.se om ni har några frågor.

Måns Thuresson
mecenat

Uppdatering: Positivt besked från Apple: iBook 12-tum med DVD/CD-RW-enhet berättigar till kampanjerbjudandet. Välkomna till Mecenat Apple Store!

/Måns

Gäller det de nya iPod nano?

Ursprungligen av William Naversten:

Gäller det de nya iPod nano?

Nej, det gör det inte, vad jag hört.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-09-10 12:13
Ursprungligen av brokewind:

Nej, det gör det inte, vad jag hört.

Skulle gärna vilja ha ett lite mer kvalificerat uttalande. Typ "har jag hört genom samtal med xxxx". Eller vad är din källa? Apple har - bevisligen vid andra tillfällen i sådana här kampanjer, inkluderat de nya produkterna. Senast var iPod Photo, som från början inte ingick för ett år sedan i en liknande kampanj.

Ursprungligen av William Naversten:

Skulle gärna vilja ha ett lite mer kvalificerat uttalande. Typ "har jag hört genom samtal med xxxx". Eller vad är din källa? Apple har - bevisligen vid andra tillfällen i sådana här kampanjer, inkluderat de nya produkterna. Senast var iPod Photo, som från början inte ingick för ett år sedan i en liknande kampanj.

Min källa är från Måns på Mecenat.

Bevaka tråden