Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda svensk strömadapter i USA?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 19:34

Jag ska flytta till USA nästa vecka och undrar om min svenska strömadapter funkar där? Jag har skaffat mig en sån där amerikansk kontakt som man kan byta ut på strömadaptern och vill veta om det funkar att bara byta ut den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 20:05

Vad är det för strömadapter? Till vilken apparat? Dator, hårddisk, iPod? Kolla om det står 110-240 V och 50/60 Hz på adaptern. I så fall är det en universalladdare, och då behöver du bara den fysiska kontaktadaptern.

Det är nog en PowerBook eftersom inlägget är skapat i det forumet.
Och då är det som Mondo säger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 21:19

På Apples AC-adaptrar sitter en löstagbar del. Ta bort den. Sen köper du en lämplig kabel för USA och ansluter den istället. En vanlig europeisk nätsladd, en sån där man har till radioapparater osv, fungerar också, men då behöver du en kontaktadapter för USA (kostar en hundring på Clas Ohlson). Eller så kan du köpa en USA-kontakt och bygga om en europeisk nätsladd med den. Finns också hos CO.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-04 01:14

Umm jag har redan en sån där liten plugg (usa-modell alltså) som man kan byta ut på själva adaptern. Kollade på adaptern och såg nu att det faktiskt står "input 100-240v" så då är det bara att tuta och köra

1
Bevaka tråden