Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför inte slå ihop fler trådar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 15:00

Varför inte slå ihop fler trådar?

Som det är nu är det minst 2-3 parallella trådar till varje nyhet och rykte. Är lite smådrygt att navigera sig fram mellan dessa, och försöka minnas vem som skrev vad var. Naturligtvis borde användarna bli bättre på att slå en flukt på Dagens inlägg innan vi postar, men när det fallerar så skulle väl moderatorerna jobba lite på att slå ihop trådar?

Jag tror det beror på att många av moderatorerna har semester.

Håller med i vissa fall, just nu tror jag att det är 3st trådar om MightyMouse och det är lite jobbigt att bläddra igenom alla tre.

Alla moderatorer jobbar här på fritiden, finns ingen betald personal bakom forumet. Jag antar att folk har mycket annat att göra just nu och att ingen hunnit slå ihop trådarna.

Ursprungligen av Björnström:

Alla moderatorer jobbar här på fritiden, finns ingen betald personal bakom forumet. Jag antar att folk har mycket annat att göra just nu och att ingen hunnit slå ihop trådarna.

Har du abdikerat?

Har haft ögonen på trådarna om Mighty Mouse, men inte velat merga dem. Överväger igen.

Jag brukar stänga och slå ihop trådar när jag är säker på att det är bra att göra det. Men det är inte alltid så lätt att göra det utan att folk blir förvirrade eller irriterade också. Två trådar om till synes samma ämne kan ibland ha tagit olika inriktningar. Slår man då ihop dom kan det se konstigt när inläggen sorteras i tidsordning.

Men när det är en stor nyhet pågång och flera trådar dyker upp brukar vi vara hyfsade på att slå ihop eller stänga och hänvisa, tycker jag ändå.

Ursprungligen av leonardo:

Har haft ögonen på trådarna om Mighty Mouse, men inte velat merga dem. Överväger igen.

Samma här. Jag funderade på att låsa tråden om att Apple Store är nere, där musdiskussionerna började och sen slå ihop "Vad tror ni om Apples flerknappsmus" med "Ny mus från Apple".

  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 22:45
Ursprungligen av Björnström:

Alla moderatorer jobbar här på fritiden, finns ingen betald personal bakom forumet. Jag antar att folk har mycket annat att göra just nu och att ingen hunnit slå ihop trådarna.

Det kanske är för få moderatorer i förhållande till användare? Bara en tanke...

Ursprungligen av Kristjan:

Det kanske är för få moderatorer i förhållande till användare? Bara en tanke...

Helt klart - vi är inte ens 1/1000 av medlemmarna. Ska överväga nyvärvningar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-03 17:43

Ibland är en samtidig sammanslagning inte riktigt den rätta lösningen utan en succesiv stängning av liknande trådar och hänvisning till den rätta är bättre och det är just kanske för att läsarna ska hitta rätt och allt ska vara i rätt avdelning. T.ex. nyheten om Mighty Mouse började ju i "Aktuella rykten" i samband med att Apple Store var nere och det är ju rätt. Ingen vet ju vad som ska uppdateras på AS; men efter att den nya produkten MM är lanserad måste man skriva en notis i "Nyhetstips" för att nya läsare ska få reda på det snabbt. Det är ju en nyhet och inget rykte längre. Då ska man stänga ryktestråden och hänvisa till nyhetstråden. Sen som ni säger tycker jag också att det räcker i det här fallet med de två trådarna till att börja med i alla fall. Man kan diskutera nyheten, Mighty Mouse, i nyhetstråden. Man behöver inte skapa en tråd till om vad folk tror om musen igen

Senast redigerat 2005-08-03 18:12
  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 17:47
Ursprungligen av Homy:

Ibland är en samtidig sammanslagning inte riktigt den rätta lösning utan en succesiv stängning av liknande trådar och hänvisning till den rätta är bättre och det är just kanske för att läsarna ska hitta rätt och allt ska vara i rätt avdelning. T.ex. nyheten om Mighty Mouse började ju i "Aktuella rykten" i samband med att Apple Store var nere och det är ju rätt. Ingen vet ju vad som ska uppdateras på AS; men efter att den nya produkten MM är lanserad måste man skriva en notis i "Nyhetstips" för att nya läsare ska få reda på det snabbt. Det är ju en nyhet och inget rykte längre. Då ska man stänga ryktestråden och hänvisa till nyhetstråden. Sen som ni säger tycker jag också att det räcker i det här fallet med de två trådarna till att börja med i alla fall. Man kan diskutera nyheten, Mighty Mouse, i nyhetstråden. Man behöver inte skapa en tråd till om vad folk tror om musen igen

Det där kan jag bara hålla med om.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 23:06

I dom här fallen kanske det vore bättre att låsa en tråd och hänvisa till en annan.

1
Bevaka tråden