AppleCare - värt pengarna?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-31 17:56

Hej

Sitter och funderar om AppleCare Protection Plan för iBook är värd sina 3 000.

Det är ganska mycket pengar men kan nog vara värt när datorn börjar krångla.

Har Ibook G4 en historia av problem?

Vad tycks, ska man köpa AppleCare?

/Stefan

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-31 19:11

nej inga problem, det funkar oftast på garanitin iaf, strunta i appelcare

Jag skulle gärna ha AppleCare för en bärbar slits mycket mera än en stationär. Men 3000 kr är bara för mycket pengar i förhållande till vad datorn kostar, så jag kunde inte förmå mig att motivera AppleCare. Det sägs dock vara bra om man planerar sälja datorn inom 3 år.

Jag har just gjort mitt tredje iBook-köp och för varje köp har jag hoppat över AppleCare. Då kan man tänka att jag på så sätt har 9000 kr över för att använda till reparationer, skulle ett problem uppstå.

Å andra sidan, min tjejs iBook dog nyligen när den var nästan tre år gammal. Hade vi haft AppleCare på den hade vi kunnat få den reparerad gratis, nu ligger den hemma på en hylla och inte går att använda (vi kan förstås lämna in den på reparation, men det skulle antagligen gå på mer än vad datorn är värd).

"AppleCare värd pengarna?"

- Ja om datorn går sönder.

Samma beslutsångest på alla typer av försäkringar.

Det handlar mycket om priset. Hade AppleCare kostat under 10 procent av datorns pris hade det varit mycket lättare att motivera. Men som det är nu så kostar AppleCare nästan 30 procent av priset på en iBook. Det är mycket pengar att lägga på minne och kringutrustning...

• Oregistrerad
  • 2005-08-02 09:02

Roligare att köpa nytt

Ursprungligen av Adrian B:

Det handlar mycket om priset. Hade AppleCare kostat under 10 procent av datorns pris hade det varit mycket lättare att motivera. Men som det är nu så kostar AppleCare nästan 30 procent av priset på en iBook. Det är mycket pengar att lägga på minne och kringutrustning...

Har tänkt i liknande banor. Dessutom om jag inte tar AppleCare och datorn dör vid år 2 eller 3 så har jag sparat nästan 1/3 av min nya dator redan. Roligare att köpa nytt än få gammal dator hel igen.

Dock skulle de nog vara något att fundera över om iBooken har en historia av problem...

• Medlem
  • Borås
  • 2005-11-12 14:24

Jag har också börjat fundera på att skaffa AppleCare, det är nu snart ett år sedan jag köpte min PB 15".

Men priset, 4200:- för att få min garanti förlängd två år utöver den initiala, är bara för mycket. Vem FAN vill betala det? Jag blir rentav upprörd över den prissättningen.

Nog skulle det var OK med ett par tusen för två år, men detta är helt sjukt. Särskilt kul att just PB är den dyraste också.

Innan man kollat så noga trodde man ju att man fick tre extra år för de 4200 kronorna, men det har jag insett nu inte är fallet.

Dåligt Apple!

• Medlem
  • Öland
  • 2005-11-12 14:37

läs denna tråd också innan i funderar på Apple Care:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?threadid=88807

• Medlem
  • Borås
  • 2005-11-12 18:08
Ursprungligen av Filip:

läs denna tråd också innan i funderar på Apple Care:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?threadid=88807

Såg den, bra tråd

Dock fick jag lite ångest över att min burk är köpt innan förlängningen till två år, hehe :/

Läste idag lite om "Bad capacitors" och blev lite orolig, tänk om detta är något som sitter i min burk? =/

www.badcaps.net för den som inte kollat tidigare.

1
Bevaka tråden