iBook på avbetalning som student

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-31 06:28

Ja, nu är det så att jag ska bli student på Kalmar högskola, och behöver då en bärbar dator. Jag har länge velat haft en iBook, så nu när de har blivit uppdaterade så blir det nog en sådan.

Men - jag har inga 10200 att lägga ut bara sådär, så jag måsta ta på avbetalning. I vilka affärer kan man göra det? Kan jag lägga in låt oss säga 3000-4000 och ta resten på 2 år? Finns det kanske någon macbutik i Kalmar? Jag har råd att betala 300 i månaden.

Avbetalning som student

Tror att AppleStore fixar avbetalning utan problem.
Nuförtiden borde de även klara student-biten.

Köp inget extra minne bara på AppleStore - svindyrt....

Studentköp av Applepryttel

Apple Store Education, Sverige

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-02 17:03

Jävla skit. Jag har ju inte börjat än, därför får jag inte ta på avbetalning. Jag som ville ha till skolstarten...

• Oregistrerad
  • 2005-08-07 12:31

Problemet är att Apple Store SE har en avbetalning med 10% ränta... inte så soft. Kolla en återförsäljare istället, dom brukar ha lite sämre studentrabatt (typ 6%), men räntefri avbetalning 6 mån.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-07 17:47

Tog ett litet banklån hos SHB på 10kkr... Får svar imorn (måndag)!

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-08-18 23:02

Det var nog smart, tog min iBook på avbetalning via Apple Store. Då fick jag deras "studentlån" via Wasa kredit. Planen var att amortera som vanligt över sommaren och därefter lösa lånet (kostnadsfritt sa dom när jag ringde och frågade) med sommarjobbspengar. Jag brydde mig inte om att räkna så mycket på hur mycket lånet skulle kosta eftersom jag bara skulle betala ett par månader, och jag tänkte "hur mycket kostar ett studentlån egentligen". Det visade sig att ett studentlån kostar ~125kr i månaden om man betalar i 36 månader. Studentlån my ass. När jag sedan ringde och pratade med Wasa Kredit om att lösa lånet så visade det sig att det kostade mig 150kr. Totalt så betalade jag väl ca 1000 kr extra för att få datorn i maj istället för i augusti. Det var det värt i maj iaf :).

Sensmoral: Vad som är ett studentlån är relativt. Om räntan är 20% för vanligt folk så kan ju en ränta på 19,4% kallas för studentlån.

Nu är det bara att kalla mig dum eller vad ni vill. Jag vågade iaf erkänna att jag var korkad
"Hellre en dålig affär än ingen affär"

1
Bevaka tråden