Ny Mac mini

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-07-30 22:22

Letade utan resultat efter en vettigt prissatt beggad Mac mini eller åf som kanske hade gamla modellen utan överpris, men gav upp och beställde en ny mellanmodell från applestore.se i fredags.
Vad det verkar som borde den levereras redan på måndag eller tisdag, kort lång väntan, om ni förstår vad jag menar:)

• Oregistrerad
  • 2005-07-31 08:37

Jag beställde min i onsdags kväll och jag fick den levererad i fredags

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-07-31 13:17

Mac mini leverans och hårddiskhastighet

Wow, det var snabbt!! Kul:)
Kankse dyker min faktiskt upp på tisdag då *hoppas*

Någon som vet hur det är med hårddsikarna i nya minin, hastighet?:)

• Oregistrerad
  • 2005-07-31 13:39

Har läst på en del olika forum att folk är förbaskade att det är ett så dåligt grafikkort, men jag tycker att grafiken känns hur bra och snabb som helst (förutom att man inte kan se ripple effekten - but who cares
Men hårdisken är inte alltför snabb, att importera åtar i iTunes går bara med 6x normalhastighet.
I min sitter en ST9808210A -> Seagate Momentus 4200.2

Men annars är jag ruskigt nöjd med min nya mini Den är underbart tyst och jag har inte behövt att starta om den, eller behövt att leta efter spionprogram och virus!

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-07-31 15:15

Nya Mac mini

Synd att apple inte stoppar i snabbare diskar, men det är ju en av dom sakerna man faktiskt kan byta om man blir less:)

Verkar fint att den är så tyst och själv kommer jag nog också uppskatta att den är så liten¨.
Grafiken är ju kass med dagens mått mätt, men jag kommer att klara mig trots att jag mest jobbar med grafik, satt ju samma grafikkort i den ibook jag hade innan och det fungerade ok, för låg upplösning på den bara, men det åtgärdas ju med extern skärm till minin:)

1
Bevaka tråden