Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänger man en Mac mini?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis uppgraderat minnet i min Mac mini nu och tyckte den lättaste delen var att öppna den. Det svåra var ju att stänga den... efter 5 försök så ser det någorlunda ut nu men är fortfarande inte helt ok, hur gjorde ni och vad skall man tänka på?

/D

Senast redigerat 2005-07-28 13:45
  • Medlem
  • Ale
  • 2005-07-28 17:22

Är väl inget speciellt man ska tänka på, bara att sätta tillbaka delarna där de ska vara ju.
Har du ngn bild så man kan se var du har problem?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 17:24

Det gäller att börja i rätt ände, minns inte om det är bakifrån eller framifrån.

Well fick tag i en kille som hade gjort det och han rekommenderade att man började bakifrån och framåt och var försiktig så att man inte böjde plåtarna på ovansidan av IO-portarna.

Här är en bild iaf: kolla på hörnet ovanför hörlursuttaget. http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=29251353&size=l

Jag har gjort samma misstag som du... jag har också så hela bakpanelen är någon millimeter inböjd, ändå försökte jag rätta till de i flera timmar men jag fick acceptera det.
Ingenting man ser men man stör sig på att det är där

Någon som vet hur man ska göra för att fixa det?

Well jag gjorde ett nytt försök nu och det ser ungefär likadant ut fortfarande. Upptäckte dock att jag faktiskt har knäckt av ett par små taniga plast grejjer som fäster själva metallmojjen(alltid trevligt med lite facktermer?) i IO-plattan men men man lär sig av sina misstag...

Gjorde också misstaget att försöka stänga framifrån och bröt 1 av de små vita stiften. Startade minin öppen och tittade på OWC´s Tech Center och såg att jag skulle börja bakifrån och då fick jag igen minin ordentligt.

1
Bevaka tråden