Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man administrera b-one från en Mac?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här och försöker logga in på b-one's webmail. Det funkar inte med vare sig safari, Firefox eller Opera. Jag får upp en skylt att jag måste ha Explorer version 6.
Den nyaste Exploderna jag hittar är version 5.2.3 och den kraschar så fort jag skriver b-one i URL-fältet
Explorer kan heller inte läsa msn.se korrekt. den får inte med stilmallarna så det ser för bedrövligt ut.

Nåväl. Åter till frågan:
Finns det verkligen ingen mac-webläsare som funkar mot B-one?

du måste använda den förenklade webmailen. Den funkar.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

du måste använda den förenklade webmailen. Den funkar.

aha! Stort Tack!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 08:32

Har du provat med debugger?
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/mac/17952

Med safari debugger kan du lura b-one's webmail att du har win explorer 6..

Ursprungligen av Martin Lundin:

Har du provat med debugger?
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/mac/17952

Med safari debugger kan du lura b-one's webmail att du har win explorer 6..

Ja se på fan! Jag har aldrig fått det däringa 'user agent' i debugmenyn å göra någon skillnad, men här verkar det kunna funka. Tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 22:34

Varför inte kontakta B-One och klaga på att de inte följer de standarder som finns? Om tillräckligt många klagar kanske de fixar till sin webbmail vid nästa uppdatering.

Ursprungligen av mrjean:

Varför inte kontakta B-One och klaga på att de inte följer de standarder som finns? Om tillräckligt många klagar kanske de fixar till sin webbmail vid nästa uppdatering.

HAHA! Lycka till med att klaga på b-one. De rackarna bryr sig inte ett skvatt om nåt, speciellt inte kunder.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-08-04 18:23
Ursprungligen av Stefan Swales:

HAHA! Lycka till med att klaga på b-one. De rackarna bryr sig inte ett skvatt om nåt, speciellt inte kunder.

De har dessvärre ingen servicekänsla och väldigt dålig support...
Man borde väl byta... men till vad?

Ursprungligen av David Slättne:

Jag sitter här och försöker logga in på b-one's webmail. Det funkar inte med vare sig safari, Firefox eller Opera. Jag får upp en skylt att jag måste ha Explorer version 6.
Den nyaste Exploderna jag hittar är version 5.2.3 och den kraschar så fort jag skriver b-one i URL-fältet
Explorer kan heller inte läsa msn.se korrekt. den får inte med stilmallarna så det ser för bedrövligt ut.

Nåväl. Åter till frågan:
Finns det verkligen ingen mac-webläsare som funkar mot B-one?

Det går ju att byta mail leverantör! Tex. Gmail behöver du en eller vill byta så meddela! Det finns säkert flera här inkl. mig som kan skicka en "invite" till gmail till dig!

Ursprungligen av Solitere:

Det går ju att byta mail leverantör! Tex. Gmail behöver du en eller vill byta så meddela! Det finns säkert flera här inkl. mig som kan skicka en "invite" till gmail till dig!

han vill kanske använda sin egna domäns mail...

Ursprungligen av statemachine:

han vill kanske använda sin egna domäns mail...

Just så!

Ursprungligen av statemachine:

han vill kanske använda sin egna domäns mail...

byta leverantör...?

Ursprungligen av Kalliban:

byta leverantör...?

hm.... Polarn tecknade abbonemanget för fyra dagar sen stackars sate...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-07-31 11:31

Min erfarenhet:
b-one är en av de sämsta webhotellen....både vad gäller system och kundsupport.

Ursprungligen av ThomasC:

Min erfarenhet:
b-one är en av de sämsta webhotellen....både vad gäller system och kundsupport.

Prismässigt ligger de väl rätt bra till? Och ja, jag är kund. Jag använder eget mailprogram, så det är bara då jag inte sitter vid min egen dator som jag måste gå via deras sida.

Jag är ingen fena på filhantering med mera, men jag har för mig att vissa filer ändras då man lägger upp dem på deras server... så att säga av-macas (inte avmaskas... hehe). Det är iof sig Photoshop dokument och liknande... och servrar kanske inte skall ha stöd för detta?

Nu är de lite inaktuella... men dessa sidor är de jag har uppe (för den extra intresserade): http://www.sobrenocturne.com http://www.stefanlundgren.net

då borde det fortfarande finnas tid att upphäva det. kolla avtalet, en vecka vore väl ok uppsägningstid?

www.loopia.se är bra!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-08-04 18:40
Ursprungligen av henrikk:

www.loopia.se är bra!

Jag har faktiskt enbart hört positiva kommentarer om Loopia!
Mitt abonnemang går ut i september hos b-one och då ska jag definitivt överväga Loopia.

Loopia Loopia!
Synd att du missade 4kr-abonnemanget som de hade nyss - 4kr för ett helt år! exkl domän och moms

1
Bevaka tråden