Låsa fast datorn på DreamHack?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, nu närmar sig DreamHack med allt vad det innebär, såsom sömn etc. Vilket innebär att man måste lämna datorn - en iBook G4 - utom synhåll(åtminstone utom medvetande )
Man kan ju ha den under kudden, men ändå finns det ju en viss risk att man blir av med den. Sen är det inte heller lika trevligt att ta med den på WC eller i duschen.. så jag tänkte höra med er om någon har eller har använt följande produkter:

Vajer - Kensington Slim Microsaver
Larm - Kensington SonicLock Alarm

Hur är de?
Är det lätt för mindre laglydiga att öppna larmet och ta ut batteriet, och på så vis bara klippa vajern och ta datorn?

vet iaf att det finns en fil på nätet, en liten film hur en tysk kille öppnar ett vajerlås med en tuschpenna och pappret från en tom dassrulle... det tar väl ca 20s eller så...

Glömt var filen fanns, hittar jag den lägger jag givetvis upp den här...

Skaffa en bra ryggsäck, ha den alltid med dig... ha en kompis som kan vakta när du duschar och bajjar....

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-28 06:55

Jag kommer ihåg en tråd på Slashdot, om lås och dylikt, där det nämndes att, bara man bankar SonicLock hårt nog i bordet så sluta det fungera.

...men, kanske om man kombinerade det med en vajer, så kunde det funka...?

Men jag skulle nog hellre rekommendera att man gömmer den i en väska, eller har med den.

Det finns bara tre sätt att få ha den i frad;

Titta på den
Sitt på den
Lås i den (i når som inte går att bära iväg)

Alla andra lösningar är bara avsedda att köpa en liten smula tid. Jag hade satsat på en hemtillverkad bur av plattjärn, en härdad vajer och ett stort hänglås av lite bättre klass.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-07-28 13:26

Min farfar (född 1895) brukade säga att "lås är bara till för hederliga/laglydiga personer". Ligger något i det faktiskt. Att inte folk kan ägna sig åt DreamHack(:andet!)...

Hm, ser att någon ändrat min topic :>
Tänkte egentligen inte bara på DreamHack, men det får väl gå då..

1
Bevaka tråden