Hur tysta är macarna?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-07-27 15:56

Min sambo kommer inom kort att köpa en Mac mini 1,42 GHz eller en 14" iBook 1,42 GHz. Vi har just nu en bärbar PC som surrar oss galna. När vi byter till Mac skulle det vara skönt om den var så ljudlös som möjligt. Vilken är tystare, Mac mini eller iBook?

• Oregistrerad
  • 2005-07-27 16:01

Båda är extremt tysta, men jag misstänker att iBooken är något tystare. Min Mini går inte att höra om jag har fönstret öppet (har bara fönster mot gården dessutom), är alla fönster stängda och alla andra ljudkällor är avstängda kan man höra den om man anstränger sig.

Fast dom låter ju såklart mer om man belsastar dom mycket eftersom fläkten sätter igång.

• Oregistrerad
  • 2005-07-27 17:34

Det är för övrigt inte odelat positivt med en tyst dator. Jag har börjat störa mig på ljudet från musknapparna nu och små knarrljud från stolen, när det inte dränks av PC:ns fläktbuller.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-27 18:38
Ursprungligen av Kristjan:

Det är för övrigt inte odelat positivt med en tyst dator. Jag har börjat störa mig på ljudet från musknapparna nu och små knarrljud från stolen, när det inte dränks av PC:ns fläktbuller.

HAHA! Dagens bästa.

Ursprungligen av Kristjan:

Då vill du nog inte ha våran stol, den knarrar som in i helvete...

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-07-28 11:56

Tack för svaren!

Kör med Mini och jag hör den inte...hade en extremt nedtystad AMD Barton PC tidigare med kylflänsar och de tystaste nätaggregatet o.s.v. Jag tyckte den var hur tyst som helst tills jag skaffade Mac Mini Fläkten som går igång när grafikkortet blir trött är inte störande heller, låter mer som ett blås bara. Men om du ska spela spel så behåll PC:n!

Ha det

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-28 17:40
Ursprungligen av lepra_macintosh:

Kör med Mini och jag hör den inte...hade en extremt nedtystad AMD Barton PC tidigare med kylflänsar och de tystaste nätaggregatet o.s.v. Jag tyckte den var hur tyst som helst tills jag skaffade Mac Mini Fläkten som går igång när grafikkortet blir trött är inte störande heller, låter mer som ett blås bara. Men om du ska spela spel så behåll PC:n!

Ha det

Håller fullständigt med om fläktljudet från Mac Mini'n. Det låter lite som en svag ving, och är mycket behagligt (speciellt jämfört med min gamla 500mhz tiBook).

• Medlem
  • Haparanda
  • 2005-07-28 17:47

Ja, glöm inte en sak: Minin surrar lite när man kör en cd/dvd i den.

• Oregistrerad
  • 2005-07-29 12:00

min ibook låter en del när jag ber den kopiera mycket filer från CD, annars är den tyst... min gamla PC gav mig huvudvärk.

1
Bevaka tråden