Borde inte videokortet uppdateras på PowerBook 12'?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag menar ...nu har väl nya iBookarna bättre kort (Mobility Radeon 9550) än vad PB 12" har (Geforce FX Go 5200). Borde inte ändå PB vara bättre på allting än iBook? Det är väl därför man ska betala nästan dubbelt upp för att få en PB?

Jag är trött på att vänta på uppdatering nu. Vill köpa -- och behöver datorn. Men det är bara grafikkortet på 12":aren som jag inte är helt 100% nöjd med. Vore riktigt trist om de uppdaterar det nu snart.

Hur mycket bättre kan en grafikkortsuppdatering bli? Kan de slänga in ett Geforce FX Go 6200 t.ex. ...för då blir väl prestandaskillnaden som natt och dag antar jag. Det vill man ju inte gärna missa.

Gah!

• Oregistrerad
  • 2005-08-10 13:29

Jag har också funderat lite på det här. Jag kollade upp hur länge grafikkortet GF FX Go 5200 64 MB har suttit i PB:en och kom fram till att det kom med 32 MB RAM 9/2003. Sedan har det uppgraderats till 64 MB antingen 4/2004 eller 1/2005. Så frågan är ju om det kommer komma ett nytt grafikkort ny i September.

Är verkligen ATI:s Radeon 9550 bättre än GF FX Go 5200? Man tycker ju som sagt att PB ska ha bättre komponenter än iBooken.

• Oregistrerad
  • 2005-08-10 17:20

Även jag går i valet och kvalet. Jag vill ju ha en bärbar Mac med ett bra grafikkort, och då menar jag bärbart som i 12".
I mitt tycke så bör 12"an bli utrustad med Radeon 9700 128mb(min senaste portabla pece, inköpt för över ett år sen, hade ett som standard) och dom två tyngre varianterna 9800 pro. 64MB VRAM är INTE "Power", det är "Standard".

1
Bevaka tråden