Köpte eMac - hur är det med leveranstiden?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte emac idag, jag läste lite och ser att endel haft problem med att det har tagit lång tid,
På mig drog dom pengar direkt, och jag har bekräftelse, står att den har skickas till prodution,
Kanske för att jag betalade med visa kort,

Annars ok dator eller, köpte utan superdrive, tänkte jag köper en extern i stället ifall jag upgraderar mig om nåt år, 512ram hoppas den duger...!?

Jag tror du blir nöjd.
Mer internminne hade kanske inte skadat och skärmen är inte jättefin, men för sitt pris är den inte dum. Har ju numera Radeon 9600-grafik (vilket jag tror/hoppas inte är "Mobility"-varianten, någon som vet?) med 64 MB minne, vilket känns rätt bra för den maskinen. I alla fall för att vara Mac. Radeon 9600-chipet har väl närmare 3 år på nacken...

Vad har du tänkt göra med datorn?

Jag har en 1,42 GHz med 512 MB i RAM och den rullar på bra, köp till 512 sen om du känner för det. Har inte heller någon Superdrive, vilket jag kanske ångrar... men men.
Leveranstiden ska nog inte vara något problem om man har betalat med VISA som du har gjort, annars hade det tagit längre tid (som det gjorde för min del!)

Jag ska använda datorn till lite smått o gött, jag vet att den kanske inte klarar dom nyaste spelen (inte med någon bra grafik igalla fall) 9600 hadde jag på min pc som jag sålde/kastade, igalla fall... när man spelade så gick det bra på ex sims 2 på pc, på emacen har jag hört att det går bra att spela ex ut 2004 utan problem, jag tycker nästan att man borde kunna spela dom flästa spelen då... kanske det går bättre när det kommer patch till ex sims 2,

film tror jag att det kommer funka bra, liten hd dock, men va fan köpa en extern... Snygg och bilig var den i galla fall...

7200kr betalade jag, csn rabatt, alltid spännande att köpa nya grejor, hoppas den kommer fort...

Intressant, jag trodde datorn byggdes på irland men den skickas tydligen via prag, konstigt...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-01 00:54

Är det din första Mac? Om inte kan du berätta sen du fått den hur högt fläktljudet är jämfört med andra Macar? Är det störande?

Ha, fick den idag måndag, 5 dagar helt ok...

Man hör fläckten... men den är inte störande, Låter mindre än min förra powermac g4, dock lite störande om man ska sova och datorn står på, dock tycker jag att min kyl låter mer... men, men.

Om du tittar på film eller spelar, så tänker man inte på det...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-01 23:47

Intressant, intressant! Vilken PM G4 hade du förut? Quicksilver och MDD låter ju ganska mycket men däremot om eMacen låter mindre än t.ex. en PM G4 400 PCI eller AGP är det mycket bra med tanke på alla klagomål man läst om.

pm g4 digital audio (agp) fast den har några år på nacken... jag köpte den inte ny, så jag vet inte om den låter mer pga ålder...

Dock har en kompis, imac dv Alltså ej platt skärm... jag tycker emac låter något mer...

• Medlem
  • 2005-08-02 11:53
Ursprungligen av alexis01:

Dock har en kompis, imac dv Alltså ej platt skärm... jag tycker emac låter något mer...

Ja, iMac DV hade ingen fläkt alls, så det vore ju inte så konstigt.

1
Bevaka tråden