Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyfsat stor Excel-file i SE 910i?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-07-26 17:59

Hade tänkt ha en några MB stor 'Excel-databas' i 910:an. (Om det nu blir en sådan).
Någon med erfarenhet av hur/om det fungerar?

Jag kör prislistor i Excel på 910 och det funkar finfint men dom är ju inte så stora
som flera mb!
Det är väl bara att köra in dom och testa!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-07-27 11:03
Ursprungligen av sventa46:

Jag kör prislistor i Excel på 910 och det funkar finfint men dom är ju inte så stora
som flera mb!
Det är väl bara att köra in dom och testa!

Kruxet är bara det att det inte blir något 910-köp om inte Excel fungerar acceptabelt. Och handlarna har sällan vare sig den här maskinen inne för demo, ej heller någon lust att testa funktioner åt mig.

Det tycker jag är taskigt av handlarn!
Det tar ju bara en liten stund att köra in filen och kolla hur det funkar!
Köp en på öppet köp och full returrätt med pengarna tillbaka då?

Det måste vara en djäkla massa data i din bas.
Den största excelfilen jag har i Ibooken är en halv meg och är 6 års körjournaler!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-07-27 15:09

Lokala handlaren tar drygt 5500 SEK för en ny och ren. En tusenlapp billigare går att få via Telia e dyl. Halvårsbegagnat kanske tom en bit under 3000 SEK.
Det känns mao lite kymigt att be honom ta hem, öppna obruten förpackning, läsa in sig på import av filer för att sedan tacka för hjälpen och troligen köpa från någon annan.
Tänkt Excelfil är på 9000 rader x 30 kolumner och ska vara rimligt sökbar på p910:an.

Och så har jag hört att ornitologer har läten från kanske hundratals arter också inlagda, på extra minneskortet eller inte vet jag ej. Den 'databasen' måste väl också vara sökbar?!
Spelar det förresten någon roll var datan ligger, på inbyggda eller extra kortet?

30 kolumner
Det tror jag du får problem med.
Jag använder max 5 st i bredd och helst vill jag bara använda 3 st för det är ungefär vad som syns i fönstret.
Jag ser lite taskigt också så jag har förstorat lite grann.
Men 30 i bredd är knepigt att scrolla.
Lodrätt är inga problem för då snurrar man med hjulet men i breddled är det så känsligt med pekpinnen så att säga.
Förresten betr lodrätt , 9000 rader tar en stund scrolla ner fast man kan ju dra i kantlisten!
Frågan är om inte Palm är ett bättre alternativ för dig?
Om ens det räcker.
Min lilla 12" Ibook vore annars lämplig men P910 tror jag inte passar tyvärr!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-08-02 20:36

En Excel-fil på 1,4 MB vill inte låta sig konverteras pga 'för lite minne'.
Filen hamnar under 'överförda Meddelanden'. Kan man få den annorstädes på 910:an?

Ja det går att flytta på den vart man vill.
Men det är lite knepigt att beskriva hur , jag brukar hålla på och trixa och till slut brukar jag få filerna dit jag vill!

Fast man måste döpa om dom för att dom ska funka!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-08-16 20:52

Löste problemet genom att ändra till annat typsnitt som gjorde filen acceptabel.
Köpte dessutom DocumentsToGo. Bra mycket vassare än det 'officepaket' som följer med telefonen.

Senast redigerat 2005-08-16 21:46

Aha!
Så bra!:))

1
Bevaka tråden