Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Humor: Longhorn har fått ett officiellt namn.

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 02:09
Ursprungligen av knappen:

Ikonstorleken också.

Hela utseendet tycker jag påminner starkt om hur min Mac såg ut med Kaleidoscope, 1997. De svarta knapparna, de kantiga plattorna som allt är uppbyggt av.

Ha ha ha, ja du har rätt allt är snott rakt av, det första GUI:et var ju Apple lisa!! allt är kopierat..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-07-28 13:48

Eftersom ingen kommenterade det... Ser ni Spotlight-fältet i startmenyn!!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-28 15:21

ja vad ska man säga, på alla bilder jag sett så ser jag bara ett dåligt försök att efterlikna os X. Som memark nämner så har vi ju "spotlight" funktionen på samma ställe. Dessutom verkar det nya sättet att bläddra bland kataloger likna apples variant också. Och dessutom verkar sättet att visa vilken katalog man är i påminna om apples variant också.
När det gäller papperskorgen kan man ju inte klaga, Apples påminner om en man kan/kunde köpa på Ikea så...

Själv tror jag Vista bara kommer bli en tråkig uppdatering av XP. Inget speciellt nytt eller inovativt. Och det som är nytt är direkt taget från andra OS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-28 18:42
Ursprungligen av nr3:

När det gäller papperskorgen kan man ju inte klaga, Apples påminner om en man kan/kunde köpa på Ikea så...

Ok det tycker jag att denna gör också..

...och fortsatt startmeny i två kolumner... var ska jag klicka? Jaha där ligger det program också...

För mig obegripligt men nu fylls väl tråden med hur pedagogisk och bra det är...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-07-28 19:02

Jag har egentligen aldrig brytt mig om hur saker ser ut i operativet, så länge det fungerar. Om jag bara får ta bort all lull-lull-grafik så att det blir ljusgrått igen, går det säkert att använda på den gamla servern.
Utforskaren ser lite mer OsX ut... tyvärr. Om jag ska va ärlig så gillar jag nog (hata mig inte nu ) MSs utforskare framför Finder. (Men jag är iofs nybörjare på OsX så det kanske förklarar saken)
Det ska bli spännande och se hur det fungerar helt enkelt... Undra om det finns någon kopia att ladda hem ngnstans

  • Medlem
  • 2005-08-04 00:01
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 03:23

för att fylla på till listan om vad som är (verkar vara) inspirerat av apple så känns det som Virtual Folders har vissa likheter med Smart Folders i os x...

Bevaka tråden