Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmera Sudoku - hur konstruera planen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 17:07

Hej allihopa,

Jag är en riktig looser på att googla och utan framgång har jag försökt hitta information om hur man ska gå till väga för att bygga sina egna sudokus.
Jag tänkte nämligen göra ett webbaserat sudoku-spel som gesällarbete i en internetprogrammeringskurs men behöver alltså först veta hur man får grundstenarna på planen.
Någon som kan hjälpa mig? Man kanske borde maila dn eller någon annan tidning som publicerar dagliga sudokus eller köper dom in dem från någon annan kanske...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 17:15
Ursprungligen av ivar:

Hej allihopa,

Jag är en riktig looser på att googla och utan framgång har jag försökt hitta information om hur man ska gå till väga för att bygga sina egna sudokus.
Jag tänkte nämligen göra ett webbaserat sudoku-spel som gesällarbete i en internetprogrammeringskurs men behöver alltså först veta hur man får grundstenarna på planen.
Någon som kan hjälpa mig? Man kanske borde maila dn eller någon annan tidning som publicerar dagliga sudokus eller köper dom in dem från någon annan kanske...

Wikipedia är din vän. Där står hur man kan göra sudokus. Du behöver bara en snabb solver (hyfsat enkelt att göra; jag har gjort en).

http://en.wikipedia.org/wiki/Sudoku

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 17:26

Ahhh, härligt! Tack för hjälpen.

Lust att förklara lite kring hur man skapar sin egen solver? Kanske finns någon vacker tutorial på nätet redan? Jag kommer skriva all kod i PHP då jag som sagt ska göra en webbapplikation av det hela

1
Bevaka tråden