Köpa PowerMac idag!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-19 14:21

Hej!

Hon vill spela The Sims 2 och jag vill greja med Photoshop. Men är det vettigt att köpa en PowerMac idag? Kommer jag att kunna köra nästa och nästnästa version av Photoshop på en PowerMac med dagens processorer? Prestandan räcker säkert gott under lång tid men jag är lite orolig för programutbudet om några år.

Vill dessutom fråga om konfigurationen. Vad behöver jag för PowerMac för att kunna spela strategispel och använda Photoshop smidigt? Är tacksam för svar.

MVH

Johnnie

- Köp en iMac 20-tum...

Ni får en hel del för pengarna, och den trivs mycket bra med ovanstående krav...

Oroa er inte för vad som kommer hända i med Intel bytet. Det kommer troligtvis försenas och med alla "barnsjukdommar" osv kommer det dröja ännu längre innan det kommer fungera smärtfritt...

Sedan tror jag inte att apple kommer låta sina trogna P-pc användare gå i stöppet gällande programuppdatering i första lagret.

Lycka till med köpet!

Har precis köpt en Powermac

• Medlem
  • 2005-07-19 14:40

Enligt ett rykte ska man kunna köpa ett instickskort till sin G5:a, för att få en IntelMac. Då får man ju det bästa av två världar, när den dagen kommer.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-19 15:24

Hej och tack för de snabba svaren!

Nej, jag lutar också åt att strunta i processorbytet. Alternativet är att köpa en PC eller att vänta tills de nya datorerna kommer vilket förstås dröjer ett tag. Det lär ju också vara så att de stora programtillverkarna, Adobe t.ex, kommer att släppa sina program för båda processornerna under en övergångsperiod. Nej, det får bli en Mac inom kort.

iMac:en ger onekligen allt man behöver utan att behöva komplettera med någonting (annat än möjligtvis lite mer minne). Men hur är egentligen skärmen? Vill gärna ha en hyfsad skärm för bildbehandling. Går det att koppla på en extern skärm? Är det något annat jag så att säga förlorar om jag väljer iMacen istället för PowerMac:en? Återigen tack för svaren.

//Johnnie

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-19 15:31

Apple kommer antagligen att släppa en hel del sköna PPC-maskiner de närmaste åren. Om jag skulle köpa en Mac i dag fick det bli antingen en Powerbook G4 15" eller en iMac G5 20". Båda är mycket prisvärda datorer. Jag tror att du blir supernöjd med en iMac G5, om du bara maxar minnet.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-19 15:38

Kollade runt lite på fotosidan.se och där verkar även profesionella fotografer smått förälskade i iMac:en, då även i skärmen. Dessutom ska man kunna koppla till en extern skärm med det däringa hacket som gör att man får olika skärmytor. Den är ju till på köpet enormt snygg. Hm.. det här kommer att bli roligt!

1gb minne borde väl räcka för spel och Photoshoppande?

MVH

Johnnie

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-19 15:51

Ta en 20-tummare. 17-tummaren har inte lika bra skärm. Bra med krut i den också. Jag tycker att det är en kanondator och skulle gärna köpa en, om bara inte Powerbook G4 15 tum vore så lockande...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-19 16:03

Nä, man kan inte få allt tyvärr. Jag undviker PowerBöcker så att jag inte ska bli missnöjd med min iBook 1.2ghz. iMacen och iBooken lär dock kompletera varandra utmärkt.

Då får det bli en 20"-are. Den kommer att kännas gigantisk efter ett år med 12"-skärm.

//J

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-01 22:23

Äntligen har jag kunnat beställa datorn:

1 BA092ZM/A Harman Kardon Soundsticks II 2.1 sp 1 1061.20 2 dagar

2 TC132ZM/A Elgato EyeTV Wonder USB 2.0 1 1196.00 2 - 4 dagar

3 Custom iMac G5 20-inch 2GHz 1 14479.76 3 dagar

1GB DDR400 SDRAM - 1 DIMM
250GB Serial ATA drive
SuperDrive (DVD-R/CD-RW)
None
Wireless Keyboard & Mouse + Mac OS
Modem

Väntan är outhärdlig!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-12 19:52

Fick hem min dator idag. Tog två sekunder att koppla ihop den, ytterligare några sekunder att få igång den. Därefter använde jag Backup för att få alla mina dokument, iphoto-arkiv m.m. från .mac. Datoranvändande kan inte bli bättre än så här. Vilken fantastisk maskin!

//Johnnie

Ja, det är bara att gratulera till ett bra köp!

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-08-13 08:44

Nu blir jag avis, känslan av att få sätta sig vid sin nyinköpta Mac är obeskrivlig!
Lycka till med iMacen och grattulerar till ett grymt bra val!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-14 09:36

Tack Crownswe och Ovsing!

1
Bevaka tråden