PowerBook och AppleCare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-17 10:04

Kommer investera i en PowerBook inom dom närmsta 2-3månaderna, frågan är:
AppleCare är såklart ett måste, men kan man köpa AppleCare i ett annat land om man skulle resa innan första årets garantier har gått ut? Har hört att det blir så mycket billigare när folk köper datorn utomlands. Måste köpa datorn så fort som möjligt eftersom min stationära har gått sönder.

Tacksam för svar

Hmmmm svår fråga det där men jag antar det eftersom AppleCare för Powerbooks är Worldwide.
Ring och prata med Apple supporten sådant borde de veta något om...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-17 10:59
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hmmmm svår fråga det där men jag antar det eftersom AppleCare för Powerbooks är Worldwide.
Ring och prata med Apple supporten sådant borde de veta något om...

Antar att det är det enda man kan göra ja.

Här kan du läsa avtalet för AppleCare:
http://pdf.euro.apple.com/pdf/pn=APP_Terms/APP_Terms.pdf

Nu tror jag dock inte du blir nå klokare av det men det dödar ju lite tid tills du kan ringa Apple.

Citat:

d. Den här Planen erbjuds och gäller endast i Storbritannien (exklusive Isle of Man), Irland, Frankrike
(fastlandet), Tyskland, Schweiz, Liechtenstein, Österrike, Italien (exklusive Sardinien), Spanien (inklusive
baleariska öarna, men exklusive Kanarieöarna, Ceuta, Melilla), Monaco, Nederländerna, Belgien,
Luxemburg, Sverige, Danmark (exklusive Grönland och Färöarna), Norge (exklusive Svalbard) och Finland
(exklusive Åland).

l. Lagen i det land där Planen köptes och registrerades/aktiverades gäller för Planen.

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-17 13:32
Ursprungligen av snp:

Kommer investera i en PowerBook inom dom närmsta 2-3månaderna, frågan är:
AppleCare är såklart ett måste, men kan man köpa AppleCare i ett annat land om man skulle resa innan första årets garantier har gått ut? Har hört att det blir så mycket billigare när folk köper datorn utomlands. Måste köpa datorn så fort som möjligt eftersom min stationära har gått sönder.

Tacksam för svar

AppleCare kan du köpa - i varje fall i landet du köpte datorn i - inom ett år eller så. Ok, so good so far.
Med det som 'backup' kan du ju alltid, om du ändå skall ut och resa med datorn, pröva att köpa till AppleCare där. Får du inte (och jag misstänker att du får), så är det bara att köpa den i landet du köpte datorn i.

Altså, om du ändå skall ut och resa med datorn, så kan du inte förlora.

lycka till!

/m

1
Bevaka tråden