Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

t68i gprs comviq problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 13:42

Har försökt i 2 dar nu att få en t68i att prata med en iBook med system 10.4.2 via blåtand, det som inte funkar är gprskopplingen.

Parkopplingen funkar utan problem. Gprs är dubbelkollat att det är på på abonnemanget och wap funkar från telefonen. Har testat med att välja både uppringt och att välja gprs under parkopplingen.

Inställningarna under nätverk-Bluetooth.
Har sökt här i forumet och gjort som det står, tror jag.
PPP är inställt så här.
internetleverantör: Comviq
Namn: gprs
Lösenord: internet
Telefonnummer: *99#
Modem Ericsson T39 28.8 V110

Har testat med andra script, har även testat att ladda ner från denna sidan http://www.taniwha.org.uk/ utan någon större lycka.

Den vägrar alltså koppla upp, den säger att det är fel i ppp-inställningarna. Har testat dom flesta varianterna, eko av och på , paketsändning och allt det där. känns som om jag testat med dom flesta varianterna.

Har testat med en annan ericsson en k700 tror jag det var. Men det funkade inte heller, men då testade jag ju inte med några andra script.
Någon som fattar varför det inte funkar??
Martin

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-07-14 14:24

Samma här! Jag fick igång det EN gång men sen slutade det att fungera. Med script från http://www.taniwha.org.uk/ , har en Samsung Z500.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 21:17

Gprs

Apples script för T39 fungerar endast med uppringd datauppkoppling.
Ladda ner GPRS-script för Sony Ericsson: http://www.taniwha.org.uk/files/SonyEricssonGPRS2004-01a.sit
Packa upp och lägg scripten i Bibliotek/Modem Scripts.
Leta sedan upp Sony Ericsson GPRS CID 1 i modem under nätverksinställningen på Bluetoothmodem och prova.
Fungerar det inte, prova med CID 2, CID 3 osv.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-07-14 23:45

I vissa fall (på PC iaf) måste man ändra numret om man har Wap aktiverat. Det är alltså inte självklart att du ska använda *99#
Nu har jag inte en aning om det är det här felet som du har... men man vet ju aldrig. Prefixen tror jag finns på telias hemsida, och dem skiljer sig för olika märken. Numret kan alltså bli typ *0*99#.... typ liksom.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-07-14 23:49

Hittade det... men det ska enligt telia bara gäla WinXP. Hur som helst... så här va det:

9. Ange telefonnummer , ange *99***X# och klicka på Nästa. (vad X är för just din telefon hittar du i listan för AT kommandon nedan)

AT-kommandon

Tillverkare Modell AT kommando

X = 10 för alla Ericssontelefoner
X = 1 för alla Nokiatelefoner
X = 1 för alla Siemenstelefoner

Ericsson R520 at+cgdcont=10,,"online.telia.se"
Ericsson T39 at+cgdcont=10,,"online.telia.se"
Ericsson T65 at+cgdcont=10,,"online.telia.se"
Ericsson T68 at+cgdcont=10,,"online.telia.se"
Ericsson T68i at+cgdcont=10,,"online.telia.se"
Ericsson T200 at+cgdcont=10,,"online.telia.se"
Ericsson T300 at+cgdcont=10,,"online.telia.se"

Nokia 6310 at+cgdcont=1,,"online.telia.se"
Nokia 6310i at+cgdcont=1,,"online.telia.se"
Nokia 6510 at+cgdcont=1,,"online.telia.se"
Nokia 8310 at+cgdcont=1,,"online.telia.se"

Siemens C45 at+cgdcont=1,IP,"online.telia.se "
Siemens ME45 at+cgdcont=1,IP,"online.telia.se"

1
Bevaka tråden