Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW hänger sig

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har jätte problem med WOW. Varje gång jag loggar in så hänger sig WOW. Ibland direkt vid inloggningen men oftast när man väl kommit in i spelet. Man hinner springa "ett par meter" sedan tok hänger sig WOW.

Det är bara att starta om datorn.

Problemet startade förra fredagen, efter det jag kört det sedan midsommar. Inga förädringar i vare sig hård eller mjukvara har gjorts fram till dess.

Det jag gjorde då var att reparera alla rättigheter. Körde prebindings.
Sedan installerade jag om WOW
Sedan installerade jag om systemet (10.4), och WOW
Sedan körde jag Apple Hardware Test, inga fel.

Nu så installerade jag den nya Patchen 1.6, allt detta utan resultat.

Datorn är en iMac 1.6 / 768 Mb ram, Mac OS 10.4.1 / 10.4.2

Jag skall tillägga att jag även har en Powerbook som jag testat WOW med och det funkar fin fint på samma nätverk som iMac:en.

alla försla motages tacksamt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-07-14 04:01

Att spelet låser sig så att man måste starta om datorn har jag aldrig varit med om... Mycket konstigt...

Överhettning

Det har ju varit väldigt varmt på sistone, så överhettning av grafikkortet ligger nära till hands. Jag har testat med att "kyla" ner mitt rum där datorn är, och temperaturen som jag kom ner till var 17 grader.

Ingen som helst skillnad

WOW tokhänger sig iaf.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-07-14 12:25

Du har ju verkligen försökt med allt. :eek: Har du pratat med Blizzard?

Jag har skickat supportfråga via formuläret som dom tillhandahåller. Har inte ringt dock, min engelska räcker inte till för det...
Det är ett par dagar sedan, så dom kliar sig nog i huvudet.

Har även testat med att spela HALO med högsta möjliga inställningar, det flyter skitfint. Det kan inte vara grafikkortet iaf...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-14 14:01
Ursprungligen av CutePatrix:

Jag har skickat supportfråga via formuläret som dom tillhandahåller. Har inte ringt dock, min engelska räcker inte till för det...
Det är ett par dagar sedan, så dom kliar sig nog i huvudet.

Har även testat med att spela HALO med högsta möjliga inställningar, det flyter skitfint. Det kan inte vara grafikkortet iaf...

Kolla i consolen efter loggar så kanske du får fram orsaken. Man kan ju sända den med åt företaget med.

Är det samma visa med nysläppta 1.6-patchen?

Jupps det är samma sak med den nya patchen...

Jag har nu även tittat i loggar efter vad det kan vara, men jag hittar inga loggar som rör WOW...

nVidia grafikkortsinställningar

Nu har jag kommit närmare en lösning på problemet med mitt WOW som hänger sig.

Spanade runt lite bland WOW forumen och såg att en del PC- användare har problem med sina nVidia kort. Det har även postast en fix för detta, man måste sätta på vertical synk på grafikkortet och stänga av denna funktion i WOW.

Men, till skillnad från ATI så har inte nVidia släppt någon inställningspanel för sina grafikkort till Mac (iaf efter vad jag kan se på deras hemsida).

Så, är det någon som vet hur man ändrar inställningarna på sitt nVidia grafikkort utan att ha någon inställningspanel till detta?

tack på förhand

Reparation

Nu efter mycket slit med min dator så har den stackarens tillstånd försämrats. Trots att det inte syns på Apple hardware test att det är fel på den så är det ett hårdvarufel.

Skärmen har börjat bete sig mycket underligt. Det blir ränder, hoppningar, stora svarta fyrkantiga block osv på den.

Så nu är den inlämnad och jag väntar på ett telefonsamtal för att få veta exakt vad som är fel. Personligen tror jag att det är grafikkortet som är trasigt..

1
Bevaka tråden