Macotekets vattentäta skott

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-07-13 20:01

..i annan tråd berättade jag att jag hade haft kontakt med Macoteket och frågat en del, utan att få vettiga svar. Nu har det gått några timmar och jag är minst sagt glad. Detta hände, döm själva.

Jag ville köpa en billaddare till min Powerbook, Macoteket hade inte den från Kensington som jag var sugen på. Istället ville han sälja på mig två andra, eftersom han inte kunde berätta vilket fabrikat eller hur stora de var, undrade jag om de fanns i deras butik i Sundbyberg. Men det fanns det inte, istället frågade jag om han kunde lägga ut dem från lagret (i samma hus) så att jag kunde få kolla på dem. Men det gick inte, det fick han inte för sin chef. Istället kunde jag komma före kl 17 och titta på dem, det gick inte för mig, då jag arbetar till kl 17.

Vidare frågade jag om GPS-mottagare och program till Powermacen. Han själv visste inget, men gick bort en lång stund och frågade en kollega. Han rekommenderade en Blåtandsgps och en programvara, inget fanns i lager. Han visste inte heller om de hade något annat att sälja som kunde lösa mina problem.

Slutligen fick jag en snilleblixt, frågade säljaren.. "om jag lägger en order på allt kan jag då titta på grejjerna när ert lager är stängt". Ja, svarade säljaren. "Om jag då inte vill ha något på ordern, är det bara att inte hämta ut just den varan då?" Ja, svarade säljaren. Jag berättade att jag kommer vid 17.30-tiden.

Vad händer när jag kommer in, tror ni?? Inga varor framplockade, inga av varorna finns i butiken, förutom två "bonusvaror" jag hade beställt. Ingen är kvar på lagret. Ingen av de båda butiksanställda kan ta sig in på lagret och hämta ut varorna, som man på lagret inte har tagit fram till mig. När jag tittar närmare på ordern har säljaren även lagt med de båda varorna som inte fanns på ordern.

Butikspersonalen bekräftade för mig att detta är inte första gången detta händer. Med att framplockade varor inte finns. Vidare så berättade butikspersonalen att man inte alls skall behöva beställa varor för att få dem framplockade. Det är bara nys av säljaren.

Jag bad butikspersonal be säljchefen att kontakta mig i morrn, för att diskutera godwill ersättning, för att kompensera min tidspillan och hur vi löser resten. Jag har ingen större lust att de skall skicka hela rasket till mitt kontor mot postförskott för att jag sedan kan välja ut det jag vill ha och skicka tillbaka resten för att en vacker dag få pengarna tillbaka.

Skall bli mycket intressant att se hur detta utveckla sig. Då jag aldrig någonsin har varit med om brist på kundintresse och servicevilja.

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-07-15 01:08
Ursprungligen av thevil:

Goodwillersättning? Lycka till.

Det var absolut inga problem med det. Försäljningchefen nöjd, jag nöjd. Å säljaren då?? Han är nog mindre nöjd, i alla fall i morgon bitti.

Okej, nu ställer jag mig frågan till varför 99mac raderar inlägg utan att berätta för oss andra medlemmar. Tycker personligen att det är en bra kunskap som vi är berättigade. Särskilt när det gäller macbutikers bemötande till kunderna.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Okej, nu ställer jag mig frågan till varför 99mac raderar inlägg utan att berätta för oss andra medlemmar. Tycker personligen att det är en bra kunskap som vi är berättigade. Särskilt när det gäller macbutikers bemötande till kunderna.

Kan du utveckla?

Det berttagna inlägget är raderat av den som ursprungligen postade det. Raderingen skedde efter det att jag strök ETT illa valt ord, ett substantiv som avsågs att uppfattas som adjektiv (i detta fall invektiv).

Vad skönt att det ordnade sig.

1
Bevaka tråden